۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۶۶۸
انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۱

علم‌الهدی: بسیج خواهران، حوزه فعالیت زنان از مردان را در عرصه سیاست تفکیک کند

امام جمعه مشهد سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) را یک الگوی نمونه برای زندگی خانواده‌های اسلامی عنوان کرد و افزود: اختلاف حوزه کاری در جامعه امروز مشکل و معضل اساسی است که باعث ازدواج‌های ناموفق و فروپاشی کانون خانواده می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: بزرگداشت شهدای زن، مسأله تقدیر و پاسداشت از این عزیزان نیست، بلکه باید تبدیل به یک حرکت فرهنگی و جریان فرهنگ‌سازی در جامعه اسلامی شود.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی که صبح امروز در یادواره‌ شهدای زن استان خراسان رضوی در «مجتمع فرهنگی آیه‌ها» سخن می‌گفت، افزود: زنان شهیده در مجاهدت در راه خدا مسیر متفاوتی را نسبت به شهدای مرد پیموده‌اند.

امام جمعه مشهد ضمن ابراز تأسف از همانندی فعالیت‌های زنان و مردان در جامعه امروز، اظهار کرد: گرایش‌های فمنیستی که تشابه فعالیت زنان و مردان را در عرصه‌های اجتماعی نوید می‌دهند، متاسفانه در برخی از انقلابیون نفوذ و تسلط پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از بانوان با استعداد در عرصه‌های سیاسی، خاطرنشان کرد: باید در عرصه سیاست، حوزه فعالیت زنان از مردان تفکیک شود.

آیت‌الله علم الهدی همچنین گفت: بسیج خواهران باید بستر و زمینه لازم را برای انجام اقدامات تحقیقاتی در حوزه تفکیک فعالیت مردان و زنان عهده‌دار شود.

امام جمعه مشهد سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) را یک الگوی نمونه برای زندگی خانواده‌های اسلامی عنوان کرد و افزود: اختلاف حوزه کاری در جامعه امروز مشکل و معضل اساسی است که باعث ازدواج‌های ناموفق و فروپاشی کانون خانواده می‌شود.

وی ضمن تبریک میلاد فرخنده امام حسن عسگری(ع) و ابراز ارادت به محضر ایشان گفت: امام حسن عسگری(ع) در حوزه نقش‌آفرینی اجتماعی و سیاسی نقش کلیدی در حیات شیعه و جامعه‌ ولایی داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با بیان این که معرفت ما نسبت به ائمه (ع) نباید نگاهی مناسبتی و مراسمی باشد، افزود: توسعه‌ معارف دینی ما نسبت به ائمه مستلزم نگاهی علمی و فرهنگی است.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)