۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۰۲۰۸
انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۱

معرفی برندهای مطرح جهان؛ لیوایز

در سال‌های 1950 و 1960 لیوایز از محبوبیت فوق العاده‌ای در میان جوانان آمریکایی برخوردار شده و شلوارهای جین نه تنها محبوب‌ترین شلوارها در آمریکا بلکه عنوان پرفروشترین جنس در میان اقلام مختلف پوشاک را به خود اختصاص دادند.
مازیار دانیالی - "لیوای اشتراوس اند کمپانی" یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک در جهان است که به واسطه شلوار جین آبی و نشان تجاری "لیوایز" شناخته می شود. لیوای اشتراوس در سال 1847 از بوتنهایم آلمان به نیویورک آمریکا مهاجرت کرده و فعالیت خود را در شرکت برادران بزرگترش به نام "جی اشتراوس برادر اند کمپانی" که به عمده فروشی پارچه می پرداختند، آغاز کرد. سرانجام، لیوای در مارس 1853 شرکت خود به نام لیوای اشتراوس اند کمپانی را تاسیس کرد.
 
اگرچه لیوای اشتراوس از سال‌های 1870 تولید لباس‌های جین را آغاز کرد، اما تا سال‌های 1920، شلوارهای جین مدرن همچنان تولید نشده بودند. لیوای اشتراوس اند کمپانی شرکتی جهانی شامل سه شعبه "لیوای اشتراوس آمریکا" که دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو قرار دارد، "لیوای اشتراوس اروپا"، خاورمیانه و آفریقا که دفتر مرکزی آن در بروکسل قرار دارد و "لیوای اشتراوس آسیا" که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد، است.
تعداد کارکنان این شرکت در سراسر جهان بیش از 10 هزار نفر بوده و مالکیت چند برند را در اختیار دارد که "لیوایز" برند اصلی آن محسوب می شود. این برند در سال 1873 معرفی شد که به نوعی سال تولد رسمی شلوارهای جین آبی محسوب می شود. امروزه افزون بر شلوار، لباس‌های دیگری نیز با این برند ارائه می شوند. از اوایل سال‌های 1960 تا اواسط سال‌های 1970، لیوای اشتراوس با رشد قابل توجهی در کسب و کار خود مواجه شد زیرا شلوارهای جین آبی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شدند.
جرقه اولیه مبدل شدن لیوای اشتراوس اند کمپانی به شرکتی جهانی به سال 1873 باز می گردد. در آن زمان، "جیکوب دیویس" خیاطی که به طور مرتب از لیوای اشتراوس پارچه‌های کنفی خریداری می کرد با مشتری‌ مواجه شد که به طور مرتب برای وصله کردن و تقویت شلوارهای شوهرش از وی پارچه می خرید. همین مساله ایده استفاده از پرچ‌های مسی و تقویت نقاط آسیب پذیر شلوار مانند گوشه‌های جیب‌ را در ذهن دیویس ایجاد کرد. از آنجایی که دیویس پول کافی برای خرید این حق انحصاری را نداشت، ایده خود را با لیوای اشتراوس در میان گذاشت.

لیوای اشتراوس این پیشنهاد را پذیرفت و در بیستم ماه می 1873 حق انحصاری تولید شلوارهای جین پرچ‌دار را به نام خود ثبت کردند. در سال‌های 1890 نخستین شلوارهای جین "لیوایز 501" تولید شدند. این شلوارها مقاوم و راحت بوده و خیلی زود به شلوار مورد علاقه گاوچران‌ها، چوب‌برها، کارگران و ... مبدل شدند.

به تدریج، شلوارهای جین مدرن در سال‌های 1920 به بازار عرضه شدند. اما شلوارهای جین لیوایز در سال‌های 1930 مورد توجه گردشگرانی که از منطقه "ساحل شرقی" آمده بودند، قرار گرفت و شهرت این شرکت بیش از پیش افزایش یافت. در سال 1934، نخستین شلوار جین آبی زنانه به نام "لیدی لیوایز" تولید شد. در سال 1936، نوار قرمز با نوشته سفید رنگ  "Levi's" در سمت چپ جیب پشتی راست شلوارهای جین نصب شدند تا وجه تمایز شلوارهای جین لیوایز باشند.

برهه زمانی دیگری که به افزایش شهرت شلوارهای جین لیوایز کمک کرد و به نوعی شهرت بین المللی برای آن در پی داشت به جنگ جهانی دوم باز می گردد. در آن زمان، شلوارهای جین آبی به یکی از کالاهای اساسی ضروری مبدل شده و سربازان آمریکایی در مناطقی خارج از مرزهای آمریکا آنها را به تن می کردند. لیوای اشتراوس اند کمپانی از 15 فروشنده، دو کارخانه و تقریبا بدون نفوذ در بازار شرق می‌سی‌سی‌پی در سال 1961، با رشدی چشمگیر طی 30 سال نیروی فروش خود را به 22 هزار نفر، 50 کارخانه و چندین اداره در 35 کشور جهان رساند.

در سال‌های 1950 و 1960 لیوایز از محبوبیت فوق العاده‌ای در میان جوانان آمریکایی برخوردار شده و شلوارهای جین نه تنها محبوب‌ترین شلوارها در آمریکا بلکه عنوان پرفروشترین جنس در میان اقلام مختلف پوشاک را به خود اختصاص دادند.

متاسفانه لیوای اشتراوس مبدل شدن لیوایز به نمادی جهانی را شاهد نبود زیرا در سال 1902 فوت کرد و در آن زمان اکثر آمریکایی‌ها همچنان با ایده شلوارهای جین آبی آشنا نشده بودند. پس از مرگ لیوای اشتراوس، چهار برادرزاده وی هدایت شرکت را بر عهده گرفتند و تا به امروز همچنان شرکتی خصوصی و خانوادگی باقی مانده است.

تحت رهبری "جی والتر هاس"، "پیتر هاس"، "پل گلاسکو" و "جورج پی سیمپکینز"، خطوط تولید لیوایز با اضافه کردن مدل‌ها و مدهای جدید گسترش یافته که از آن جمله می توان به تولید جین‌های سنگ‌شور شده پس از خرید شرکت کانادایی "گریت وسترن گارمنت" اشاره کرد. این شرکت تولید کننده پوشاک، روش مدرن سنگ شوری را ابداع کرده که همچنان در سطح جهانی استفاده می شود.

برچسب ها: برند ، لیوایز ، عمده فروشی
ارسال به دوستان
ویدیویی متفاوت از جنگنده F۱۴ نیروی هوایی ایران در نمایشگاه هوایی کیش (فیلم) یک روحانی افغان: ایران از افغانستان ضربه مهلک می‌خورد (فیلم) تولد 80 سالگی مردی که 51 سال پیش بالاتر از پروین، حجازی و قلیچ خانی به‌عنوان بازیکن سال ایران انتخاب شد (+عکس) همدان پیشتاز در ساخت نیروگاه‌ های خورشیدی اولین اطلس کیهانی اقلیدس منتشر شد(+عکس) اسلحه کمری جولانی در دیدار رسمی ؟(عکس) زمان منفی دیگر فقط یک تئوری نیست؛ دانشمندان شواهدی از آن به دست آوردند زنگ هشدار اتباع غیرمجاز/ فعالیت شاخه افغانستانی تروریست‌های تحریرالشام در نزدیکی مرزهای ایران طراحی کفش تویوتا با الهام از تویوتا لندکروزر آمار تکان دهنده وزارت کار از رشد فقر مطلق مستاجران/ اعلام نرخ خانوارهای مستاجر درگیر فقر مطلق راهپیمایی موتوری حامیان فیلتر در مخالفت با رفع فیلتر واتس‌اپ (فیلم) استاندار دمشق : سوریه هیچ مشکلی با اسرائیل ندارد همه آنچه باید درباره خطرات پنهان چربی شکمی بدانید (فیلم) استانداری تهران : شاخص آلودگی هوا کاهش یافته ؛ فردا (شنبه) مدارس و ادارات تهران تعطیل نخواهد بود نجات های میلی متری! (فیلم)