۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۳-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۰۷۵۷
انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۳-۱۲-۱۳۹۱

اساسنامه جدید خانه سینما نوشته شد

حسینی افزود: اینکه برخی افراد و مطبوعات بدون اطلاع از اخبار اظهار نظر می کنند نیاز به پاسخگویی ندارد چرا که ما را از اهداف اصلی باز داشته و در پایان دولت دهم کسی از ما نمی پرسد که به چند نقد و نقطه نظر پاسخ دادید.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایراداتی به اساسنامه و نحوه انتخابات خانه سینما وارد شده بود که اکنون با بررسی و کارشناسی، اساسنامه جدید نوشته شده است.
 
به گزارش ایرنا، ˈسید محمد حسینیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که هر فعالیت سینمایی و فرهنگی باید در چارچوب قانون انجام شود اشکالات حقوقی به خانه سینما وارد و ایراداتی در مورد اساسنامه و نحوه انتخابان آن مطرح شده بود.
 
وی توضیح داد: در نهایت اساسنامه جدید با رفع اشکالات نوشته شد تا مورد تایید مراجع قانونی قرار گیرد و ما اکنون منتظر جمع بندی نهایی هستیم.
 
* یارانه مطبوعات تا قبل از سال جدید پرداخت می شود
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه با همکارای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در نظر دارد یارانه مطبوعات اعم از روزنامه های شهرستانی و روزنامه ها و مطبوعات سراسری را تا پایان سال جدید پرداخت کند.
 
حسینی افزود: همچنین در تعامل با وزارت صنعت هستیم تا نیازهای کاغذ کشور را از طریق واردات رفع کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به اینکه سهم نشر از بودجه سال 92 به چه میزان است، اظهار داشت: روز گذشته در نمایشگاه یاد یار مهربان رییس مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد که بودجه نشر افزایش یابد.
 
وی افزود: در سال جاری 110 میلیارد تومان برای نشر اختصاص یافته بود که امید است این رقم در سال آینده نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه افزایش یابد.
 
حسینی یادآورشد: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را در اوایل سال آینده پیش رو داریم انتظار می رود نهادهای مربوطه حمایت بیشتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.
 
* ما وقت خود را صرف پاسخ به انتقادها نمی کنیم
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد انتقادهایی که به این وزارتخانه مبنی بر توجه بیش از حد به سینما فارغ از سایر بخش ها می شود نیز تصریح کرد که فعالیت های وزارت ارشاد بسیار متنوع است و ما برنامه های متعدد در بزرگداشت بزرگان شعر و ادب فارسی و سایر موضوعات در سال جاری داشته ایم.
 
حسینی افزود: اینکه برخی افراد و مطبوعات بدون اطلاع از اخبار اظهار نظر می کنند نیاز به پاسخگویی ندارد چرا که ما را از اهداف اصلی باز داشته و در پایان دولت دهم کسی از ما نمی پرسد که به چند نقد و نقطه نظر پاسخ دادید.
 
وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که برخی از این انتقادها مورد سو استفاده معدود افرادی در داخل کشور و رسانه های بیگانه می شود و ما نمی خواهیم مسایل حاشیه ای موضوعات اصلی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
* صدور مجوز ساخت و اکران فیلم ها توسط دو شورا در سازمان سینمایی 
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نحوه صدور مجوز فیلم ها برای ساخت و اکران نیز تصریح کرد که دو شورا در سازمان سینمایی بر ساخت واکران فیلم ها نظارت دارد به این نحو که یک شورا کار صدور پروانه ساخت و شورای دیگر کار صدور مجوز اکران را عهده دار است و تغییراتی در این رابطه تاکنون صورت نگرفته است.
 
حسینی ادامه داد: برغم تمامی تنگناها و مشکلات در بودجه سعی کردیم به فعالیت ها لطمه وارد نشود و امسال هفت جشنواره بزرگ در دهه فجر برگزار کردیم و نگاه ما به تمامی بخش ها و نه صرفا به یک بخش خاص (سینما) بوده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا به تئاتر بی توجهی می شود نیز اظهار داشت: در سال های اخیر به تئاتر توجه ویژه شده و اکنون هشت تالار بزرگ فرهنگی و هنری در هشت استان کشور در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که در این دوره از دولت کم نظیر است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مورد تئاتر شهرستان ها نیز سعی شده تا همه اعتبار تئاتر برای گروه خاصی در تهران تخصیص پیدا نکند بلکه تمامی گروه ها در نقاط مختلف کشور نیز از این بودجه بهره ببرند.

ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان