۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد ۲۶۱۱۶۶

کاپلو: توتي يک قهرمان است

ورزش 3 - سرمربي تيم ملي فوتبال روسيه فرانچسکو توتي را "قهرمان به تمام معنا" مي‌داند و در مقابل کاسانو را به "رفتارهاي غيرطبيعي و منحصر به فرد" متهم مي‌کند.
   
فابيو کاپلو معتقد است که اگر آنتونيو کاسانو رفتارهاي زننده خود را ترک مي‌کرد، الان در جهان فوتبال بيشتر از او مي‌شنيديم. کاسانو به خاطر بي‌احترامي به آندره‌آ استراماچوني ديدار تيمش مقابل کاتانيا را از دست داد و همين مساله باعث شد تا کاپلو او را به باد انتقاد بگيرد.

سرمربي سابق تيم ملي فوتبال انگليس در گفت‌وگو با شبکه ايتاليايي "راي" گفت: کاسانو استعداد خود را در فوتبال به علت رفتارهاي نادرست و منحصر به فرد از بين برد. اين واقعا تاسف بار است. کاسانو مي‌توانست حرف‌هاي بيشتري در جهان فوتبال بزند. اميدوار بودم که با پدر شدنش در سال 2011 رفتارش هم تغيير کند اما متاسفانه بچه‌دارشدنش به او کمکي نکرد. او فرد خوبي است اما نمي‌داند که خطوط قرمزي وجود دارند که هرکسي بايد در رفتار خود با ديگران رعايت کند. متاسفانه رفتارهاي منحصربه‌فردي که کاسانو به آنها پايبند است، در روند فوتبالي او تاثير گذاشته است و حتي کار به جايي رسيده که هم‌تيمي‌هايش به او بي‌احترامي مي‌کنند. او بايد بداند که نبايد حريم‌ها را شکست. کاسانو وقتي تعادل رواني خود را از دست مي‌دهد، ديگر قابل کنترل نيست و از هر حد و حريمي مي‌گذرد.

کاپلو هر چند کاسانو را به باد انتقاد گرفت اما در مقابل به ستايش از فرانچسکو توتي، کاپيتان محبوب رم پرداخت و گفت: به سادگي بگويم که او يک قهرمان است و چشمه او همچون ديگر قهرمانان خشک نخواهد شد. چه بسا سرعت توتي پايين بيايد اما توانايي فني او اين نقص را جبران خواهد کرد. من نخستين کسي بودم که از فرانچسکو به عنوان مهاجم نوک استفاده کردم؛ چرا که به خوبي مي‌دانستم در جلو دروازه بسيار باهوش است.

توتي با گلي که برابر جنوا به ثمر رساند، تعداد گل‌هايش را براي اين تيم به 225 گل رساند تا به رکورد گلزني گونار نوردهال، دومين گلزن برتر سري A برسد. او الان تنها سيليو پيولا را با 274 گل پيش رو دارد. کاپلو درباره اين سوال که آيا توتي مي‌تواند به رکورد پيولا برسد، پاسخ داد: توتي بايد بداند که نمي‌تواند هميشه بازي کند. او در نهايت تا دو سال ديگر توانايي حضور در زمين را دارد. توتي تا دو سال ديگر مي‌تواند در سطح يک بازيکن خوب ظاهر شود.


ارسال به دوستان