۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۶-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۱۳۰۲
انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۶-۱۲-۱۳۹۱
مروری بر وضعیت امنیت سایبری؛

آمار رو به رشد ویروس‌های ایمیلی

بنا بر اعلام مرکز ماهر، در ماه ژانویه، نرخ کلی حملات سرقت هویت ۰.۰۶۸ درصد کاهش داشته‌ است، به طوری که میانگین از هر ۵۰۸.۶ ای‌میل (۰.۱۹۷ درصد)، یک ای‌میل به نوعی مورد مصالحه قرار گرفته است.
ايسنا - فقط یک کلیک کافی است که ویروس از Inbox وارد سیستمتان شود و شما را به دردسر بیندازد.

شرکت امنیتی سایمانتک هر ماه گزارشی را که حاوی تحلیل آخرین تهدیدها و روندهای مربوط به بدافزار، هرزنامه و دیگر خطرات بالقوه در این حوزه است، منتشر می‌کند.

در گزارش ماه ژانویه این شرکت که داده‌های مربوط به دوره حد فاصل دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده است.

بر اساس اعلام این شرکت در ماه ژانویه، نسبت کلی میزان هرزنامه‌ها نسبت به کل ای‌میل‌های رد و بدل شده در فضای مجازی با کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به ماه دسامبر مواجه بوده و به ۶۴.۱ درصد (یک ایمیل از هر ۱.۵۶ ایمیل) رسیده است.

در این زمینه از لحاظ جغرافیایی، عربستان سعودی بار دیگر از سایر کشورها پیشی گرفته و در صدر کشورهای دریافت کننده هرزنامه قرار دارد البته با این حال میزان هرزنامه‌ها در این کشور نسبت به ماه پیش کاهش داشته و به نرخ ۸۲.۷ درصد رسیده است.

نرخ هرزنامه برای شرکت‌های کوچک و متوسط (۱-۲۵۰)، ۶۴.۲ درصد، در مقایسه با ۶۴.۱ درصد برای شرکت‌های بزرگ (۲۵۰۰+) بوده است.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، در ماه ژانویه، نرخ کلی حملات سرقت هویت ۰.۰۶۸ درصد کاهش داشته‌ است، به طوری که میانگین از هر ۵۰۸.۶ ای‌میل (۰.۱۹۷ درصد)، یک ای‌میل به نوعی مورد مصالحه قرار گرفته است.

در ماه ژانویه، نرخ کلی ویروس‌های مبتنی بر ای‌یل، یک ای‌میل از بین هر ۴۰۰ ای‌میل بوده است (۰.۲۵ درصد) که با کاهش ۰.۱۱ درصدی مواجه بوده است.

در این ماه، ۳۳.۵ درصد از بدافزارهای مبتنی بر ای‌میل حاوی لینک به وب‌سایت‌های خرابکار بوده‌اند که این میزان نسبت به دوره مشابه قبلی، ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر