۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۲۸۵۸
انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱

هشدارها جدی است؛ جلوی زمین خواری را بگیرید! (عکس)

مسئولان امر بویژه دستگاه هایی که بعضا خودشان متولی این زمین ها هم هستند در این رابطه مسئولیت سنگینی دارند و پذیرفتنی نیست که اقدامات جدی در این خصوص بعمل نیاورند و در صورت اهمال، می بایست روزی پاسخگو باشند.
علیرضا عبداله نژاد - اکسین نیوز: سخنان و هشدارهای تکان دهنده اخیر منصور کتانباف شهردار اهواز در خصوص خطر از بین رفتن نخلستان های شهر و همچنین دست یازی زمین خواران به شهر، مسئولیت مسئولان مختلف سیاسی، قضایی و امنیتی و حتی رسانه های استان را بیش از پیش سنگین ترمی کند.

تخریب نخلستان های اهواز برای ساخت غیرمجاز خانه



همانطور که شهردار اهواز گفته یک دست صدا ندارد و شهرداری به تنهایی نمی تواند جلوی تصرف زمین های موجود در سطح شهر را بگیرد و باید عزم عمومی برای حل این معضل ایجاد شود.

شنیده های ما حکایت از آن دارد که متاسفانه تصرف زمین ها در نقاط مختلف شهر بصورت روزانه و شبانه ادامه دارد و اخیرا هم مباحثی در کوی معین زاده ایجاد شده است. به نظر می رسد اگر این روند متوقف نشود نه تنها عده ای سودجو زمین ها و نخلستان ها  را تصرف می کنند بلکه مشکلات جدی را برای آینده شهر ایجاد می کنند.



مسئولان امر بویژه دستگاه هایی که بعضا خودشان متولی این زمین ها هم هستند در این رابطه مسئولیت سنگینی دارند و پذیرفتنی نیست که اقدامات جدی در این خصوص بعمل نیاورند و در صورت اهمال، می بایست روزی پاسخگو باشند.

 همچنین رسانه های استان می بایست این موضوع را بصورت جدی مورد پیگیری قرار بدهند و در صورت لزوم از مسئولان کشوری نیز برای رسیدگی به این مشکلات کمک بخواهند. خبرهای ما حکایت از آن دارد که متاسفانه دست یازی به حریم شهر به حدی بوده که دیگر از حریم شهر که بنوعی سرمایه آتی آن محسوب می شده نیز چیزی باقی نمانده و این ثروت های بادآورده به جیب سودجویان رفته است.



ضرورت دارد دستگاه های قضایی و امنیتی استان و کشور، روند تصرف زمین ها در سال های گذشته را نیز مورد بررسی جدی قرار داده و زمین های تصرف شده را که بدلیل برخی اهمال کاری ها تصاحب کرده اند را به مردم شریف اهواز برگردانند.



بد نیست آقایان محترم زمین خوار هم بدانند که آفتاب پشت ابر نمی ماند و سرمایه های ملی تا هر روزی که باشد از چنگ آنان بیرون خواهد آمد و سرافکندگی و دردسرش گریبان آنها و حامیانشان را خواهد گرفت چرا که همانگونه که رهبری معظم انقلاب بارها تاکید نموده اند نظام اسلامی تعارفی ندارد و بازپس گیری بسیاری از زمین ها و سرمایه های عمومی که بعضا با طی مراحل غیر قانونی به دست برخی ها رسیده بود و حتی ابطال برخی اسناد و... که به همت دستگاه قضایی و امنیتی کشور در سال های گذشته در کشور روی داد، از همین جنس بوده اند.



نباید تصور کرد که برخی از تصرف زمین ها در شهر بدون سازماندهی است بی تردید این حجم از زمین خواری ها و تصرف زمین ها به صورت کاملا سازماندهی شده انجام می گردد که باید جلوی آن گرفته شود.

همچنین مسئولان دستگاههای خدمات رسان در شهر نیز باید بدانند که هرگونه خدمات رسانی به متصرفان، در واقع کمک به ادامه روند تصرفات و زمین خواری هاست که ممکن است عواقب قانونی نیز در پی داشته باشد. از این رو آنها نیز نمی بایست با ارائه چنین خدمات غیرقانونی، مشوق ادامه این روند باشند.

ارسال به دوستان