۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۳۰۱۴
انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱

پیامک‌های انتخاباتی ساماندهی می شوند

علیزاده گفت: از تاریخ 9 دی ماه سال جاری بیش از یک میلیون نفر در باشگاه سرآمد ثبت‌نام کردند که تاکنون 828 هزار نفر هم در آزمون‌های آموزش ارتقای سطح سواد دیجیتالی شرکت کرده‌اند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از تدوین ضوابط فعالیت رسانه‌های برخط خبر داد و گفت: همچنین سایت های ایرانی نیز رتبه بندی خواهند شد و بر این اساس، آیین نامه ای در دست تدوین است.

به گزارش عصرایران، دکتر حسن علیزاده در نشست خبری خود به تشریح فعالیت‌های انجام شده این مرکز در سال 91 پرداخت و گفت: در نیمه اول سال 91 حدود 12 میشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان‌های مختلف کشور برگزار شده است که به واسطه مشکلات مالی، هم اکنون برگزاری این نمایشگاه‌ها میسر نیست.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: همچنین پخش تیزرهای فرهنگی از سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت‌هایی بود که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. بر این اساس، در سال 91 بیش از 20 عنوان تیزر فرهنگی با محوریت فرهنگ سازی رسانه‌‌های دیجیتال پخش شد.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در سال 91 از 11 بازی حمایت شده است که بازی یارانه‌ای‌ "میراث" به صورت آنلاین از جمله این بازی‌ها بوده است؛ ضمن اینکه بازی رایانه‌ای نجات گر نیز تا فروردین ماه سال آینده وارد بازار و عرضه خواهد شد.

علیزاده به برگزاری جام دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: از 20 اسفندماه سال جاری نیز نرم‌افزار بازی‌های شبکه‌ای را توانسته‌ایم با توان بومی کشور عملیاتی شده و نسخه کامل آن بعد از تعطیلات اجرا خواهد شد.

وی، به انتشار کتاب ضوابط نشر اشاره کرد و افزود: کتاب ضوابط انتشار نشر تا پایان سال جاری نیز منتشر خواهد شد. انتشار این کتاب به برخوردهای سلیقه‌ای برای ارائه مجوز کمک می‌کند و باعث می‌شود که مجوزها در یک راستا و به صورت یک شکل صادر شود.

علیزاده گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی را در راستای جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نام گذاری سال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جشنواره‌ای برگزار شد که مرحله اختتامیه آن در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود. همچنین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خانواده به پایان رسیده و اختتامیه آن هم در اوایل سال 92 برگزار خواهد شد.

علیزاده گفت: از تاریخ 9 دی ماه سال جاری بیش از یک میلیون نفر در باشگاه سرآمد ثبت‌نام کردند که تاکنون 828 هزار نفر هم در آزمون‌های آموزش ارتقای سطح سواد دیجیتالی شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: این مرکز به عنوان متولی صدور مجوز انتشار نرم‌افزار است که ما در سال 91 حدود 398 عنوان گواهی ثبت نرم افزار صادر کرده است. همچنین 2هزار 637 گواهی انتشار و 2هزار 442 مجوز تکثیر نرم‌افزار صادر شده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: در سال 91 تعداد موسسات فرهنگی دیجیتال به 230 موسسه رسید.

وی به طراحی سامانه رتبه بندی‌ سایت‌های داخلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طراحی سامانه‌ای را در دست داریم که تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود. این سامانه جهت رتبه بندی سایت‌های ایرانی خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال به رسیدگی شکایات در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: بیشترین شکایت‌ها در خصوص ارسال پیامک‌های پزشکی و در ادامه ارسال پیامک‌های جنسی، فال و طالع بینی، مهاجرت و پیامک‌های تبلیغات بانک‌ها بوده است.

علیزاده افزود: در حال حاضر حدود 50 هزار سایت ایرانی ثبت شده داریم. همچنین آمار سایت‌های ثبت شده در سال 91 حدود 17 هزار و 970 سایت بوده است.

وی به نزدیک شدن ایام انتخابات و تبلیغات نامزدهای ریاست‌ جمهوری اشاره کرد و گفت: در ایام انتخابات فقط به محتویات پیامک‌ها نظارت خواهیم کرد و همچنین نامزدها باید در صورت استفاده از سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی از یک شماره دارای هویت استفاده کنند.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)