۲۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۳۲۱۲
انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۱

سفارت لیبی در مصر تعطیل شد

تنش میان دو کشور پس از کشته شدن یک مسیحی قبطی مصری در لیبی بالا گرفت. وی در لیبی به اتهام تبلیغ مذهبی همراه با چندین مبلغ دیگر دستگیر شده بود.
ایرنا نوشت: سفارت لیبی در قاهره اعلام کرد که در واکنش به سوزاندن پرچم این کشور بر فراز سردر سفارتخانه، همه فعالیت هایش را به مدت نامعلومی به حال تعلیق در خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه روز شنبه سفارت لیبی، تاکید می کند که این مرکز، از این پس هیچ فعالیت کنسولی انجام نخواهد داد. هزاران مصری در کشور همسایه خود، لیبی، مشغول به کار هستند و برای رفتن به این کشور به صدور روادید در سفارتخانه نیاز دارند.

تنش میان دو کشور پس از کشته شدن یک مسیحی قبطی مصری در لیبی بالا گرفت. وی در لیبی به اتهام تبلیغ مذهبی همراه با چندین مبلغ دیگر دستگیر شده بود.

هفته گذشته، گروهی از معترضان در مقابل سفارت لیبی در قاهره جمع شدند و پرچم این کشور را آتش زدند.

وزارت خارجه مصر می گوید نصرت عطاء الله، فرد کشته شده، احتمالا بر اثر عوامل طبیعی جان باخته است؛ اما خانواده وی، اصرار می کنند که او زیر شکنجه جان خود را از دست داده است.

دو همبند دیگر ˈنصرت عطاء اللهˈ که از زندان آزاد شده اند، می گویند که مورد شکنجه های جسمی قرار گرفته بودند.
برچسب ها: سفارت لیبی ، مصر
ارسال به دوستان
مقام سابق شاباک: حزب‌ الله تنها از یک هشتم توانمندی‌هایش استفاده کرده است/ زیرساخت حزب الله پابرجاست دم فنری کروی ؛ جانداری با یک رکورد ورزشی جهانی!/ سرعت چرخش خیره کننده 368 دور در ثانیه (+فیلم و عکس) رونالدو با روحیه‌ای بالا به استقبال بازی با استقلال می‌رود وزیر خارجه آمریکا سه شنبه به اسرائیل می‌رود لغو مجوز فعالیت شبکه سعودی «ام.بی.سی» در عراق/ علت: اهانت به فرماندهان مقاومت اولین خانه کوچک 60 ضلعی و 29 متری جهان! (+تصاویر) باقری: ذهنیت قهرمانی در پرسپولیس جا افتاده است عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین مسمومیت ناشی از مصرف الکل چه علائمی دارد؟ هان کانگ ؛ اعتراض برنده جایزه نوبل ادبیات به وضعیت انسان امروز عراقچی: امروز گفت‌ وگوهای مفصلی را با دوستان شورای سیاسی حماس داشتیم شرط عجیب موسیمانه برای حضور در استقلال؛ خانه ویلایی با استخر! بمب خبری در فوتبال اسپانیا؛ باشگاهی بدون بازیکن در فصل آینده! رئیس سازمان محیط‌زیست: از مرواریدهای خلیج فارس حفاظت می‌کنیم برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور