۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۳۲۶۲
انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۱

اکثر مردم جهان از شرایط بیمه اتومبیل خود خبر ندارند

طبق تحقیق انجام شده پس از گذشت سال ها از صدور نخستین بیمه نامه اتومبیل، تقریبا یک سوم دارندگان این نوع از بیمه نامه در سراسر جهان نمی توانند به پرسش های متعدد درباره شرایط مندرج در بیمه نامه های خریداری شده خود، پاسخی مناسب بدهند.
صنعت بیمه -  شرایط اصلی و اولیه مندرج شده در بیمه نامه های اتومبیل، برای 68 درصد رانندگان در سراسر جهان مشخص نیست.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، طبق آخرین تحقیقات انجام شده شرایط اصلی منعقد شده در بیمه نامه های اتومبیل برای اکثر مردم در سراسر جهان ماننده رازی افشا نشده است.

افزایش جمعیت و نیاز مبرم به حمل و نقل كالا و كثرت وسایل نقلیه موتوری زمینی، ازدیاد بیش از اندازه تصادفات رانندگی را به دنبال داشت، به طوریكه روز به روز بر تعداد قربانیان این حوادث افزوده می شد و خسارات جانی و مالی ناشی از این حوادث نیز از دیگر مشكلات این تحول بود، پس به منظور رفع این مشكلات در كشورهای پیشرفته بیمه اتومبیل و شخص ثالث به شكل جدیدی گسترش یافت و دامنه آن در زمان كوتاه به كشورهای دیگر جهان نیز كشیده شد، به طوریكه امروزه داشتن بیمه نامه اتومبیل از ضرورت های زندگی روزمره مردم جهان شده است.

اما طبق تحقیق انجام شده پس از گذشت سال ها از صدور نخستین بیمه نامه اتومبیل، تقریبا یک سوم دارندگان این نوع از بیمه نامه در سراسر جهان نمی توانند به پرسش های متعدد درباره شرایط مندرج در بیمه نامه های خریداری شده خود، پاسخی مناسب بدهند.

بنا بر این گزارش، تنها 32 درصد شهروندان آمریکایی از جزئیات و نحوه پوشش بیمه نامه های خود آگاهی کامل دارند و اکثر شهروندان این کشور حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند.

"میشل منگا" یکی از سرپرستان این تحقیق و از کارشناسان صنعت بیمه، در این باره گفت: اغلب رانندگان، بیمه نامه های خود را برگ های بی اهمیتی می دانند. آنان شاید در کلام بتوانند در این زمینه صحبت کنند اما در حقیقت درک درستی از بیمه نامه ها ندارند.

در این گزارش آمده است که حتی افراد تحصیلکرده نیز اطلاعات درستی از بیمه نامه های که خریداری می کنند، ندارند و در زمان تمدید بیمه نامه خود یا خرید بیمه ای جدید، اشتباهات مکرر و فاحشی را مرتکب می شوند.

منگا در ادامه گفت: ما به اکثر شهروندان توصیه می کنیم که قبل از خرید هر بیمه نامه های با کارشناسان مشورت کنند و شرایط مندرج را به خوبی مطالعه کنند تا در زمان دریافت خسارت با مشکلات زیادی مواجه نشوند.

این کارشناس بیمه ادامه داد: تخفیف های ارائه شده نباید باعث فراموشی موارد اصلی شود و بیمه گر باید الزمات موجود را رعایت کند.

ارسال به دوستان