۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۲۶۴
انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۲

احمدی نژاد: انتخابات ۹۲ قطعاً به یک حماسه عظیم سیاسی در دنیا تبدیل خواهد شد

دكتر محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال و كلنگ‌زني يكي از پروژه‌هاي عمراني در مازندران با تأكيد بر اينكه بايد ايران را با اتكاء به توان و دانش ايراني بسازيم به نام‌گذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات پيش رو قطعاً به يك حماسه عظيم سياسي در ايران و جهان تبديل خواهد شد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه بخش زيادي از توطئه‌ها عليه جمهوري اسلامي براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران است، گفت: بايد در مسير آباداني كشور دشمنان را از اعمال فشار اقتصادي مأيوس كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال و كلنگ‌زني يكي از پروژه‌هاي عمراني در مازندران با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تأكيد بر اينكه بايد ايران را با اتكاء به توان و دانش ايراني بسازيم به نام‌گذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات پيش رو قطعاً به يك حماسه عظيم سياسي در ايران و جهان تبديل خواهد شد.

وي با بيان اينكه حفظ فرهنگ، عزت و عظمت ملت ايران در طول تاريخ با حضور داوطلبانه ملت در ميدان محقق شده است، گفت: اگر نيروي عظيم ملت در عرصه مديريت كشور جاري شود، حماسه‌هاي پي‌درپي در عرصه‌هاي مختلف ايجاد خواهد كرد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه بخش زيادي از توطئه‌ها عليه جمهوري اسلامي براي جلوگيري از پيشرفت‌ ملت ايران است، افزود: بايد نقطه اميد طراحي‌ها و بدخواهي‌هاي دشمن را در هم بشكنيم و اين ممكن نيست و جز اينكه در سازندگي كشور به گونه‌اي عمل كنيم كه دشمنان از ايجاد مانع در مسير پيشرفت كشورمان نااميد شوند و كاري كنيم كه حلقه فشار اقتصادي دشمنان اين مردم از كار بيفتد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه ساختن ايران نيازمند اين است كه همه دست به دست هم دهيم، تصريح كرد: از زماني كه براي اولين بار شعار ساختن ايران سر داده شد، برخي افراد هر روز مي‌گفتند كه نمي‌شود و نمي‌توانيد اما تجربه‌ها در عرصه‌هاي گوناگون مثل ساخت مسكن، خودكفايي در توليد سيمان، فولاد و برق و افزايش دو برابري توليد، نشان داد كه مي‌شود كارهاي بزرگ انجام داد و اگر همه ملت بسيج شود، مي‌توان به اندازه يك تاريخ كار كرد.

رييس جمهور ظرفيت‌هاي ملت ايران را نامحدود توصيف كرد و گفت: همه جاي ايران سرشار از ثروت‌هاي طبيعي است و بهترين نيروي انساني دنيا را در كشور داريم كه امروز از دانش پيشرفته در همه عرصه‌ها برخوردار است.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: با اين همه ظرفيت‌هاي نيروي انساني موجود در كشور، اگر دست به دست هم دهيم، مي‌شود قله‌ها را فتح كرد اما رمز اين حركت آن است كه مسئولان آن را باور كرده و اجازه دهند كه اين استعدادها در اداره كشور به طور جدي فعال شود.

وي خاطر نشان كرد: اگر مديران فكر كنند كه فقط خودشان درباره همه امور تصميم گيرند، استعدادهاي بي‌پايان و عظيم مردم زايل خواهد شد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه در طول تاريخ طولاني ايران اين مردم بودند كه داوطلبانه فرهنگ، عزت و عظمت آفريدند و به نسل‌هاي بعد منتقل كردند، اظهار داشت: دفاع مقدس را مردم اداره كردند و همين مردم بودند كه شهيد داند و اگر چه رهبري‌هاي الهي امام راحل و حركت در خط ولايت در اين مسير تأثير بسزايي داشت، اما امام(ره) و رهبري معظم انقلاب نيز با اتكاء و اعتماد به مردم و باز كردن راه مقابل مردم بود كه توانستند اين نيروي لايزال را در مسير حفظ و پيشرفت كشور به جريان بيندازند.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افتتاح قطعه چهارم بعنوان اولين بخش از آزادراه تهران – شمال و آغاز عمليات احداث جاده تنكابن – قزوين گفت: ارتباط شمال و جنوب رشته‌كوه البرز همواره از جهات گوناگون مثل همبستگي، امنيت ملي، مبادلات اقتصادي و فرهنگي براي كشورمان مهم بوده است و اكثريت مردم ايران در شمال و جنوب اين رشته‌كوه علاقمند بودند حداقل سالي يكبار به قسمت ديگر كشور سفر كنند.

رييس جمهور با اشاره به اينكه پيش از اين چندين راه براي ارتباط بين شمال و جنوب كشور، ساخته شده بود، كه البته مناسب شرايط امروز نيستند، ادامه داد: امروز خودروهاي كشور به لحاظ سطح كيفيت و كميت، ارتقاء زيادي يافته‌اند و در ايام تعطيل به يكباره ده‌ها هزار خودرو در يك نيم‌روز عازم جاده‌هاي ارتباطي شمال كشور مي‌شوند كه هر يك مي‌خواهند با سرعت زياد و در كوتاه‌ترين زمان ممكن مسير را طي كنند و براي تأمين امكان آمد و شد، ايمن و سريع‌تر اين خودروها بايد اقدامات جديد صورت گيرد.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: دولت در اين راستا اجراي چند اقدام را در دستور كار خود قرار داد؛ اول اصلاح جاده‌هاي موجود كه بر اين مبنا ارتقاء سطح كيفي جاده‌هاي هراز و فيروزكوه به سرعت در حال انجام بوده و طبق برنامه‌ريزي‌ها بايد تا پايان سال 92 به اتمام برسند.

رييس جمهور با اشاره به اقدام دولت براي تكميل هر چه سريع‌تر بزرگراه قزوين - رشت ادامه داد: يك كار اصلي و بزرگ ديگر كه بحث اجراي آن از سال 72 آغاز شده است، احداث جاده تهران – شمال است كه سعي كرديم به آن سرعت دهيم و در 2 سال اخير بر تكميل حداقل يكي از قطعات اصرار كرديم تا طلسم ساخت آن شكسته شود.

دكتر احمدي‌نژاد با سخت و پيچيده توصيف كردن پروژه احداث آزادراه تهران – شمال و با بيان اينكه پيش‌بيني‌هاي مناسب از جهات گوناگون متناسب با سختي واقعي اجراي چنين پروژه‌ايي صورت نگرفته است، تصريح كرد: امسال يك قطعه ديگر اين بزرگ‌راه كه از تهران آغاز مي‌شود به طول 32 كيلومتر افتتاح خواهد شد و قطعات دو و سه به طول 67 كيلومتر باقي مي‌ماند كه تصميم گرفته شده است، عمليات اجرايي اين 2 قطعه به بچه‌هاي مؤمن و فداكاري كه دفاع مقدس را اداره كردند و براي خدمت شب از روز نمي‌شناسند، سپرده شود و طبق توافق صورت گرفته بزودي كار آنها آغاز خواهد شد.

رييس جمهور با بيان اينكه پروژه‌هايي كه نيمه كاره مي‌مانند تبديل به يك دغدغه مي‌شوند، خاطر نشان كرد: امروز احساس مي‌كنم دغدغه تكميل جاده تهران - شمال و احداث جاده تنكابن – قزوين كه ساخت آن به جمعي از بچه‌هاي دفاع مقدس سپرده شده است، رفع شد و مطمئنم اين بچه‌ها كار ساخت هر دو جاده را به سرعت و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به پيش خواهند برد.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينكه ساخت راه‌هاي جديد و ارتقاء سطح جاده‌هاي ارتباطي موجود بين جنوب و شمال رشته‌ كوه‌هاي البرز امكان تردد آسان‌تر و گسترده‌تر بين اين دو بخش را فراهم خواهد كرد، گفت: اگر همه اين راه‌ها به بهره‌برداري برسند، آنوقت در يك تعطيلات شاهد مسافرت جمعيت زيادي به شمال كشور خواهيم بود كه اگر زيرساخت‌هاي آن از همين امروز در منطقه تأمين نشود، آن موقع دچار مشكلات جدي خواهيم شد.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه در خود خطه شمال نيازمند يك شبكه ارتباطي بسيار پيشرفته هستيم، اظهار داشت: سه سال پيش دولت تلاش كرد، 2 پروژه احداث آزادراه ساحلي در شرق تا غرب ساحل جنوبي دريا و يك قطار سريع‌السير ساحلي را اجرا كند، اما مقداري كه در اجراي اين پروژه پيش رفتيم عده‌اي پيدا شدند كه با حرف‌هاي بيهوده كار عظيمي را كه ثمرات زيادي خواهد داشت، متوقف كردند، اما دولت همه موانع را برطرف كرده و امروز اعلام مي‌كنم كه اميدوار هستيم عمليات اجرايي اين دو كار نيز در همين دولت دهم آغاز شود.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به ممنوعيت سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي در استان‌هاي ساحلي درياي مازندران تصريح كرد: متأسفانه عده‌اي با نيت خير اما استدلال‌هاي غلط سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي در خطه شمال را ممنوع كرده بودند، اما خوشبختانه در دولت اين موانع برطرف شده و صنعت مي‌تواند از اين پس به شرط رعايت ضوابط زيست‌محيطي در كنار عرصه‌هاي ديگر فعاليت اقتصادي مردم در اين منطقه فعال باشد.

رييس جمهور استان‌هاي ساحلي درياي مازندران را سرمايه عظيم و استثنايي ملت ايران توصيف كرد و گفت: اين منطقه به لحاظ گردشگري، كشاورزي و تبادلات فرهنگي ظرفيت‌هاي بي‌نظيري دارد و هم مردم ايران و هم غيرايراني‌ها علاقه دارند و بايد براي استفاده از طبيعت، معنويت، صفا و صميميت شمال بتوانند راحت و ايمن به اينجا رفت و آمد كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به مسافرت بيش از 13 ميليون نفر در نوروز امسال به مناطق شمالي كشور تصريح كرد: اين براي يك كشور سرمايه عظيم و ارزشمندي است كه مردم آن كشور بتوانند در كشور خودشان گردشگري كرده و به تبادل فرهنگي و توزيع ثروت بپردازند و بايد تأمين زيرساخت‌هاي توسعه اين كار هر چه بيشتر تسريع شود.
ارسال به دوستان