۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۷۲۸
انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۲

سهم فرهنگ از بودجه ۹۲ کشور

وی تصریح کرد: با وجود اینکه به دلیل گستردگی مباحث فرهنگی، اقدامات کلانی برای احیای آن لازم است، اما با این حال بودجه این بخش ناچیز بوده و متولی خاصی برای پاسخگویی به مسائل فرهنگی کشور وجود ندارد.

دبیرکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳ درصد از بودجه کل کشور در سال جاری به بخش فرهنگی خبر داد و گفت: بودجه امسال کل کشور نسبت به سال گذشته ۲۹درصد کاهش دارد.

به گزارش فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی عصر امروز در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اظهار کرد: بودجه امسال کل کشور ۱۷۷ هزار میلیارد تومان است که متأسفانه فقط سه درصد از آن به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است.

باقری‌بنابی با بیان اینکه بودجه امسال کل کشور نسبت به سال گذشته ۲۹درصد کاهش دارد؛ گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش فرهنگی در بودجه امسال بسیار ناچیز و تأسف آور است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، اما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به هر دلیلی آن‌طور که شایسته کشور است، به مسائل فرهنگی توجه کافی نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: البته در خود مجلس شورای اسلامی هم مشکل اساسی فرهنگی وجود دارد و تا زمانی که این موانع فرهنگی در کشور حل نشود، سایر مسائل سیاسی و اقتصادی هم با مشکل مواجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه به دلیل گستردگی مباحث فرهنگی، اقدامات کلانی برای احیای آن لازم است، اما با این حال بودجه این بخش ناچیز بوده و متولی خاصی برای پاسخگویی به مسائل فرهنگی کشور وجود ندارد.

به گفته باقری بنابی به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان، سایر نهادهای فرهنگی کشور نه تنها پاسخگو نیستند، بلکه فقط در ایام تصویب و توزیع بودجه برای اخذ بودجه مراجعه می‌کنند و پس از آن در کار خود سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته