۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۸۰۴
انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۲

برگزاری عزاداری حضرت زهرا در میدان فاطمی تهران

 میدان فاطمی تهران، گذرگاه هرروزه جمعیت زیادی از شهروندان تهرانی و غیر تهرانی، روز یکشنبه با برگزاری اجتماع باشکوه و معنوی هیات های فاطمی همزمان با سالروز شهادت حضرت رهرا (س)، حال و هوای دیگری داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند شروع برنامه ساعت 13 اعلام شده بود اما جمعیت سیاهپوش زیادی متشکل از مردان وزنان، کوچک و بزرگ ساعت ها قبل از زمان تعیین شده خود را به میدان فاطمی رسانده بودند و آقایان در ضلع شمالی و بانوان در ضلع جنوبی به شکل منظم در محل های فرش شده توسط هلال احمرنشستند .

جایگاه مراسم ضلع غربی میدان فاطمی بود و تمثال های بزرگی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دو طرف آن نصب شده بود و درکنار آن بخشی از دعای توسل که مربوط به حضرت زهرا (س) بود ، به چشم می خورد .

در حاشیه ضلع شمالی میدان فاطمی درب منزل حضرت زهرا (س) شبیه سازی شده بود و با دود دادن اسپند از سوگواران و سیاهپوشان آن حضرت استقبال می شد .

همزمان با آوای ملکوتی اذان، نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی اقامه شد و انبوه نمازگزاران مرد و زن در میدان به نماز ایستادند .

پذیرایی با چای و شربت از حاضران در این محل از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت و در عین حال مواردی از توزیع نذورات همچون حلوا، سمنو و آش نیز به چشم می خورد .

هماهنگی مناسب ارگان هایی همچون نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، اورژانس و خدمات شهری در میدان مشهود بود .

پرچم های سیاه، سبز و قرمز که روی آن ها نوشته شده بود ˈ یا فاطمه الزهرا سلام ا...علیهاˈ به تعداد زیادی در دست جوانان حاضر در محل مشاهده می شد و سرتا سر میدان و اطراف آن پارچه نوشته های سیاه رنگی به همین مناسبت نصب شده بود که بر حزن و اندوه مراسم افزوده بود .

استفاده از علامت و ادوات سوگواری مردم جنوب کشور در میدان فاطمی به مناسبت تشییع 176 پرستوی مهاجر که امروز در سطح کشور بدرقه شدند ، از دیگر حاشیه های این برنامه بود .

براساس برنامه تنظیمی ˈمرتضی طاهریˈ ، ˈسید مجید بنی فاطمهˈ ، ˈعبدالرضا هلالیˈ ، ˈروح الله بهمنیˈ و ˈامین مقدمˈ به عنوان مداحان اهل بیت در این مراسم به مرثیه سرایی پرداختند.
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان