۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۲-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۶۸۳۱۹
انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۲-۰۲-۱۳۹۲

تامین 8 میلیارد دلار تجهیزات نفتی از داخل کشور

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: این در حالی است که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز امروز بدلایل سیاسی از خارج کشور قابل تامین نیست و باید برای تحقق برنامه ساخت داخل این تجهیزات برنامه ریزی شود.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: در سال 1390 حدود هشت میلیارد دلار تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت توسط سازندگان داخلی تامین شده است.

به گزارش ایرنا، ˈغلامرضا شافعیˈ افزود: بدلیل استعداد کشور در زمینه نفت و گاز، تاکنون بخش مهمی از توان و استعداد سازمان گسترش صرف توسعه صنایع مرتبط با این صنعت شده است.

وی به لزوم سرمایه گذاری برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز اشاره کرد و اظهار داشت: تا افق 1404 مقرر شده 500 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز کشور سرمایه گذاری شود که 60 تا 70 درصد این سرمایه گذاری ها باید صرف تامین تجهیزات از قبیل پمپ ها، شیرها، کمپرسورها، لوله ها و غیره شود.

شافعی ادامه داد: اگر 60 درصد این رقم که معادل 300 میلیارد دلار است، هدف گذاری شود و 50 درصد آن از خارج تامین شود و 50 درصد بقیه از داخل کشور، معنای آن این است که باید 150 میلیارد دلار برای تحقق برنامه تامین تجهیزات از داخل کشور سرمایه گذاری شود.

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: این در حالی است که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز امروز بدلایل سیاسی از خارج کشور قابل تامین نیست و باید برای تحقق برنامه ساخت داخل این تجهیزات برنامه ریزی شود.

به گفته وی، در این میان، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید تامین بخشی از نیاز صنعت نفت و گاز به تجهیزات را عهده دار شود و به همین دلیل وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش علاقه مند هستند که از سرمایه گذاری ها در این زمینه حمایت کنند.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)