۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۷۴۲۰۱
انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹-۰۲-۱۳۹۲

دستگاه ماساژ قلبی که مرده‌ای را زنده کرد!

سر، شانه‌ها و کمر بیمار بر روی یک تخته نگه داشته شده و یک نوار که ماساژ قلبی را انجام می‌دهد، روی کل قفسه سینه فرد بسته می‌شود.
مردی که برای 40 دقیقه از لحاظ پزشکی مرده اعلام شده بود، با استفاده از یک دستگاه انقلابی که عملیات نجات‌بخش ماساژ قفسه سینه را انجام می‌دهد، به زندگی بازگشت.

به گزارش ایسنا، کالین فیلدر 39 ساله از ویکتوریای استرالیا ژوئن سال گذشته پس از حمله قلبی در بیمارستان آلفرد مرده اعلام شده بود؛ اما پزشکان با کمک دستگاه پشتیبانی قلب AutoPulse دوباره او را به زندگی بازگرداندند.

دستگاه AutoPulse که ساخت شرکت Zoll است، یک پمپ قابل حمل قلب و ریه بوده که با باتری کار می‌کند و جریان اکسیژن و خون را در اندام حیاتی پابرجا نگه می‌دارد.

سر، شانه‌ها و کمر بیمار بر روی یک تخته نگه داشته شده و یک نوار که ماساژ قلبی را انجام می‌دهد، روی کل قفسه سینه فرد بسته می‌شود.

هنگامی که بیمار در این وضعیت قرار گرفته و دکمه آغاز زده می‌شود، این نوار دور سینه فرد تنگتر شده و کل قفسه سینه را منقبض می‌کند و به شکل منظم با سرعت 80 ماساژ در دقیقه به پمپاژ قلب می‌پردازد.

در ماساژهای دستی قلب، حتی اگر به درستی انجام شوند، تنها 10 تا 20 درصد از جریان عادی خون به قلب و 30 تا 40 درصد به مغز بازمی‌گردد.

اما این پمپ جدید خون بیشتر را به شکل مداومتر در بدن جریان می‌دهد.

ارسال به دوستان
«خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر ۵ روش ژاپنی برای آرامش ذهن