۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۵۱۱۲
انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۲

مراقب کلاهبرداری از دستگاه‌های کارت‌خوان باشید

اصنافی که دستگاه کارت‎خوان در اختیار دارند، لازم است در هنگام خرید‎هایی که از طریق دستگاه‎های کارت خوان انجام می‎شود اصل کارت شناسایی خریدار را با عابر بانک وی مطابقت دهند.

در راستای پیشگیری از سوءاستفاده افراد کلاهبردار از امکان پرداخت‎های مجازی، دادیار شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‎ای شیراز در خصوص سوءاستفاده سارقان از دستگاه‌های کارت‎خوان ( pos ) اصناف هشدار داد.

به گزارش ایسنا، قاضی عبدالحسین جوکار با بیان این موضوع که رشد نامتوازن ترویج بانکداری الکترونیک و فرهنگ استفاده از این امکانات باعث ایجاد زمینه سوءاستفاده افراد کلاهبردار و سارقان شده است، بر هوشیاری صاحبان اصناف و جلوگیری از سوءاستفاده افراد کلاهبردار تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به این که در موارد بسیاری سوءاستفاده افراد کلاهبردار و سارقان عابر بانک‌ها از دستگاه‌های کارت‌خوان (pos) اصناف مختلف محرز و اثبات شده، لازم است اصناف مختلف به خصوص صنف طلا فروشان و صرافان بیش از پیش نسبت به این امور آگاهی یابند.

جوکار با اشاره به تاکیدات دادسرا به اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی در این خصوص گفت: از اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی خواسته شده است در راستای پیشگیری از جرائم، نظارت ویژه‌ای بر اصناف مختلف در خصوص رعایت موارد ایمنی داشته باشند.

وی ‎ادامه داد: اصنافی که دستگاه کارت‎خوان در اختیار دارند، لازم است در هنگام خرید‎هایی که از طریق دستگاه‎های کارت خوان انجام می‎شود اصل کارت شناسایی خریدار را با عابر بانک وی مطابقت دهند.

دادیار شعبه 14 دادسرای شیراز تأکید کرد: کلیه اصناف، به خصوص صنف طلا فروشی و صرافان، مکلف به تجهیز واحد صنفی خود به دوربین های مدار بسته با کیفیت و ظرفیت‎حافظه‎ای حداقل به مدت سه ماه، است.

جوکار خاطرنشان ساخت: پرداخت وجه نقد در قبال استفاده اشخاص از دستگاه‎های کارت خوان (pos) واحدهای تجاری امری غیرمعمول است که ظن سوءاستفاده و کلاهبرداری افراد را افزایش می‌دهد.

وی عدم رعایت موارد فوق از سوی صاحبان اصناف را باعث ظن پلیس و ضابطان قضایی نسبت به شرکت و تبانی فروشنده با کلاهبرداران خواند و تأکید کرد: این افراد طبق قانون تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید