۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۶۵۶۰
انتشار: ۲۲:۵۲ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۲

لاوروف: حضور ایران در نشست ژنو ۲ ضروری است

وی در ادامه اظهار داشت: دولت سوریه مشارکت خود را در نشست ژنو ۲ اعلام کرده است و هم اکنون نوبت مخالفان است که موضع خود را روشن کنند.
وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید مجدد بر نقش تاثیرگذار ایران در حل بحران سوریه از غربی ها خواست که از هر گونه اقدماتی که برگزاری نشست ژنو ۲ را به خطر می اندازد خودداری کنند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، سرگئی لاوروف گفت: ایران از کشورهای بسیار مهمی است که باید در نشست ژنو ۲ شرکت کند.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: ما از مشارکت ایران در نشست درباره سوریه به دلایل مختلف که مهمترین آن مشارکت همه کشورهای تاثیر گذار بر سوریه است حمایت می کنیم و بدون شک ایران کشوری مهم در این فهرست است.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت سوریه مشارکت خود را در نشست ژنو ۲ اعلام کرده است و هم اکنون نوبت مخالفان است که موضع خود را روشن کنند.

لاوروف بیان کرد: فرانسه، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی که بزودی دبیر کل آن از مسکو دیدار می کند از نشست ژنو ۲ حمایت می کنند.

وی با انتقاد از مواضع غربی ها درباره سوریه افزود: برخی اقدامات و مواضع شرکای غربی صحیح نیست ما باید تکلیف خود را معلوم کنیم که خواستار برگزاری این نشست هستیم یا خیر و اگر خواهان برگزاری آن هستیم پس باید از اقداماتی که برگزاری آن را با چالش روبرو می کند خودداری کنیم.
برچسب ها: لاوروف ، نشست ژنو ، ژنو ۲
ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت