۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۸۶۹۲
انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۲

اجرای طرح ملی گردشگری عظیمیه در انتظار مساعدت مسوولان

وی منطقه نمونه گردشگری عظیمیه را دارای پتانسیل های فراوان دانست و افزود:‌ اجرای این طرح ملی می تواند كاهش فقر و بیكاری در استان را در پی داشته باشد.
طرح ملی گردشگری عظیمیه یكی از مناطق بزرگ گردشگری كشور، بیش از هشت ماه است با كارشكنی مسوولان راه و شهرسازی استان البرز روبرو شده و همچنان در انتظار مساعدت و یاری این اداره كل است.

منطقه گردشگری عظیمیه یكی از مناطق بزرگ گردشگری كشور است كه بر اساس مصوبه دور دوم سفرهای استانی دولت دهم به استان البرز با ساخت و ایجاد آن موافقت شده است.

سیدداریوش كیهان مهر مدیرعامل شركت توسعه گردشگری آراد در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این منطقه قرار است به عنوان منطقه نمونه گردشگری عظیمیه احداث و راه اندازی شود.

وی افزود: موافقت نامه تاسیس این منطقه كه حكم سند رسمی كشور را دارد، توسط سازمان متولی (سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۹۱ صادر شده است.

كیهان مهر ادامه داد: طبق بند شش آیین نامه اجرایی مناطق نمونه گردشگری، دو ماه پس از موافقت نامه تاسیس، باید زمین تحویل شركت داده می شد تا كارهای اجرایی شروع شود اما هنوز زمین تحویل نشده و مدیركل راه و شهرسازی استان البرز از اجرای این طرح ممانعت كرده است.

وی با اشاره به اینكه اجرای این طرح برای بیش از یك هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می كند، گفت: پیش بینی اولیه استغالزایی در این طرح ۸۵۰ نفر بوده و در زمان حاضر برای بیش از یك هزار نفر به صورت مستقیم و برای بیش از سه هزار نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی منطقه نمونه گردشگری عظیمیه را دارای پتانسیل های فراوان دانست و افزود:‌ اجرای این طرح ملی می تواند كاهش فقر و بیكاری در استان را در پی داشته باشد.

كیهان مهر با اشاره به اینكه بخش خصوصی آمادگی اجرای این طرح را دارد، گفت: به دلیل تاخیرهای انجام شده در اجرای طرح، بسیاری از سرمایه گذاران آن دلسرد شده اند. این در حالی است كه مسوولان ذیربط در راه و شهرسازی نسبت به اهمیت اجرای این طرح بی تفاوت هستند.

وی هزینه اجرای طرح مذكور را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بیان كرد و افزود:‌ اگر طرح در زمان مقرر شروع می شد، اهداف طرح با هزینه ای كمتر محقق می شد اما تاخیرها موجب افزایش هزینه ساخت و راه اندازی عظیمیه شده است.

منطقه نمونه گردشگری عظیمیه در استان البرز در شمال منطقه عظیمیه كرج واقع شده است.
این منطقه نمونه گردشگری در مساحت ۱۰۰ هكتار و با بخش های تفریحی، خدماتی، فرهنگی، سلامت، اقامت، پذیرایی و تفرجی قابل اجرا است.

در این طرح تله كابین، ایستگاه كایت و پاراگلایدر، مركز تفریحی و سرگرمی، پارك بازی كودكان، سالن ورزشی روباز،سالن های ورزشی سرپوشیده، اسنو پارك، دریاچه مصنوعی و فضای سبز و محوطه سازی پیش بینی شده است.
ارسال به دوستان
درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها