۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۹۳۹۲
انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۲

درهای هوشمندی که هوای تازه را وارد اتاق جلسات می‌کنند

هنگامی که یک حسگر تعبیه‌شده کشف می‌کند که سطوح دی‌اکسیدکربن در اتاق بیش از اندازه بالا است، سیستم موتور ریزی را فعال می‌کند که امکان بازشدن موقت مهر را داده و به هوا اجازه ورود به درون سالن را می‌دهد.
موسسه آلمانی «سیستم‌ها و مدارهای میکروالکترونیک Fraunhofer» با همکاری تیمی از شرکت Athmer نوعی «سیستم مهر و موم هوشمند در» را ابداع کرده‌اند که از گرفتگی هوای درون اتاق کنفرانس جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، این مهر و موم خود نواری است که از لحاظ الکترونیکی کنترل شده به لبه پایینی در متصل می‌شود و فاصله بین در و کف زمین - فرش را پر می‌کند.

تا زمانی که سطوح دی‌اکسیدکربن در اتاق جلسه در طیف مناسب باشد، این مهر پایین می‌ماند و با استفاده از بیرون‌ نگه داشتن هوای سرد در درون هال به حفظ دمای اتاق کمک می‌کند.

هنگامی که یک حسگر تعبیه‌شده کشف می‌کند که سطوح دی‌اکسیدکربن در اتاق بیش از اندازه بالا است، سیستم موتور ریزی را فعال می‌کند که امکان بازشدن موقت مهر را داده و به هوا اجازه ورود به درون سالن را می‌دهد.

همزمان، سیستم با سامانه تهویه ساختمان ارتباط برقرار کرده و موجب می‌شود که هوای آلوده را از اتاق بیرون کند.

موسسه طراح هم‌اکنون در حال آزمایش این ابداع در یکی از ساختمان‌هایش بوده و مدعی است که ابتکارش برای نگه‌داشتن سطوح رطوبتی در یک ناحیه در درون ساختمان سازگار می‌شود.

ارسال به دوستان
کتیبۀ ۲ هزارساله‌ای که به افتخار یک «کشتی‌گیر» نوشته شده، از زیر خاک بیرون آمد(+عکس) درختی که با کشتن دیگری رشد می کند(+عکس) ۵ شاهکار مشهور معماری که استاد ژاپنی خلق کرده است (+عکس) خانه‌ای «کاهگلی» که یکی از بهترین ساختمان‌های ایران در سال 1403 شد(+عکس) چشمه‌های آبگرمی که می‌توانند بدن انسان را در خودشان حل کنند آیا سایه چشم حاوی سرب است؟ چطور وجود این عنصر شیمیایی سَمی را تشخیص دهیم؟ این ویژگی شخصیتی جانتان را زودتر می‌گیرد اگر این ۱۰ تا رفتار را دارید یک والد سمی هستید اگر لپ تاپمان خیس شد؛ چگونه مشکل را رفع کنیم؟ شناخت علائم اسکیزوفرنی؛ سعی می‌کردم همه چیز را درک کنم در این زمان ها به ترس و اضطراب کودک خود واکنش نشان دهید! بهترین «آپارتمان» ایران در سال 1403 که در مهرشهر کرج ساخته شده است (+عکس) زندگی در لبه شمشیر؛ حقایق کمتر شنیده‌شده از دنیای سامورایی‌ها (+عکس) کشف یک مقبره مخفی در شهر باستانی و اسرارآمیز پترا در اردن (+عکس) گفت‌وگو با دو هووی اراکی که بزرگ‌ترین قالی جهان را برای هیتلر بافتند | حاج‌آقا پول خوبی گرفت، اما ما نه!