۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۸۰۸۰۶
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۲

7 اشتباه در مدیریت زمان

اغلب اشخاص به‌درستی نمی دانند که در مدت یک روز چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند. اگر زمان لازم برای انجام کار موردنظر بیش‌از مدت زمانی باشد که در اختیار دارید، نمی‌توانید آن کار را به پایان ببرید و درنتیجه احساس ناراحتی و دلگیری می‌کنید.

وقتی مهارت تشخیص مدیریت بر زمان را می‌آموزید از اتلاف وقت و انرژی خود نجات پیدا می‌کنید. می‌توانید به علل مشکلات پی ببرید و راه‌حلی برای آن‌ها تدارک ببینید.

1.در نظر نگرفتن زمان برای کار

یکی از متداول ترین دلایلی که به کار مورد علاقه‌تان نمی‌رسید و آن را انجام نمی‌دهید این است که زمان ویژه‌ای برای انجام دادن آن در نظر نگرفته‌اید. اغلب اوقات، اشخاص فهرستی از کارهایی که باید انجام دهند تهیه می‌کنند، اما در این میان سوال مبهمی جواب داده نمی‌شود: کِی قرار است این‌کار رابکنم؟

2. وقت نامناسبی را در نظر گرفته‌اید

اگر برای انجام دادن کاری زمانی را در نظر گرفته‌اید و با این حال می‌بینید که به آن کار نمی‌پردازید، امکانش است که زمان بدی را برای آن کار در نظر گرفته‌اید. همه‌ی ما دارای چرخه‌های انرژی و تمرکز به خصوصی هستیم. بعضی از ما زن و مرد روز هستیم و بعضی دیگر در شب‌ها بیشترین انرژی خود را دارا هستیم. اگر شما بر خلاف چرخه‌ی تمرکز یا انرژی خود کار کنید، بعید است بتوانید فعالیت مورد نظر را به درستی و خوبی انجام دهید.

3. اشتباه محاسبه مقدار زمان لازم برای انجام کار

اغلب اشخاص به‌درستی نمی دانند که در مدت یک روز چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند. اگر زمان لازم برای انجام کار موردنظر بیش‌از مدت زمانی باشد که در اختیار دارید، نمی‌توانید آن کار را به پایان ببرید و درنتیجه احساس ناراحتی و دلگیری می‌کنید. اگر بتوانید مدت زمان لازم برای انجام کار را بهتر بر آورده کنید، می‌توانید بار کاری قابل انجام شدن را بهتر و دقیق تر مشخص نمایید.

4. شما شخص مناسب برای انجام کار نیستید

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که باید همه کارها را خودمان انجام دهیم. گمان می‌کنیم اگر از دیگران کمک بگیریم نشانه‌های ضعف خود را به نمایش گذاشته ایم. ممکن است برای شما اذعان به این مطلب دشوار باشد که بپذیرید شما برای انجام دادن این کار مناسب نیستید. اما این می‌تواند شما را به احساسی از آرامش برساند. همه‌ی ما دارای استعدادهای منحصر به فرد و مهارت‌های خاص هستیم.دیگران هم از این حیث تفاوتی با ما ندارند.

5. کار مورد نظر بیش از اندازه پیچیده است

اگر به آنچه برایتان مهم است دست پیدا نمی‌کنید، امکانش است روش برخورد شما با آن بسیار پیچیده است. اگر کار به خصوص بیش از اندازه پیچیده باشد، امکانش وجود دارد که به کلی از  آن کار صرفنظر کنید. اگر می‌خواهد موفق شوید باید آن کار را ساده کنید.

6. نمی‌توانید کارتان را به‌یاد آورید

اگر فهرست قابل اعتمادی از کار‌هایی که باید انجام دهید در اختیار نداشته باشید، امکانش وجود دارد که بسیاری از کارهای مهم را فراموش کنید. تکیه کردن بر حافظه تنها بسیار دشوار است. در دفتر یادداشت‌تان به‌طور پیوسته فهرست کارهایی را که باید انجام دهید را یادداشت و آن‌ها را تکمیل کنید.

7. فضای کارتان نامنظم است:

حتی اگر در کار مدیریت زمان از تبحر فراوان برخوردار باشید، اگر محیط کارتان نامنظم و سازمان نیافته باشد فرصت فراوان و انرژی زیادی از روز شما را تباه می‌کند. ممکن است ساعت‌ها به دنبال دسته کلید، عینک و یا برخی از اسناد مهم خود بگردید. در این شرایط کارایی از دست می‌رود. یک کار را دوباره و چندباره انجام می‌دهید و گاه مجبور می‌شوید اقلامی را که پیدا نمی‌کنید دوباره از نو تامین و تهیه کنید.

منبع: مدیرسبز
ارسال به دوستان
آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد ثبت لحظه حضور پلنگ ایرانی با توله‌اش در جنگل‌های گیلان (فیلم) مدودف : جنگ بین روسیه و آمریکا، اتمی خواهد بود عراقچی وارد پکن شد شمار کشته‌های حمله هوایی پاکستان به افغانستان به ۵۰ تن رسید جذاب و قدرتمند؛ رولزرویس کولینان منصوری با قیمت ۴۰ میلیارد تومان معرفی شد(+عکس) یک روز پس از مشاهده در آسمان، پوستر سیاسی جنگنده نسل ششم چینی ها آمد(عکس) داستان آشنایی پیمان قاسم‌خانی با همسرش و آرزوی بزرگ او (فیلم) روش‌های هک Wi-Fi و تقویت امنیت شبکه بحران سیاسی کره جنوبی ؛ کار رئیس‌جمهور موقت هم به استیضاح کشید حضور صدها بابانوئل در مترو مسکو (فیلم) فرمانده سپاه بوشهر : دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی، زنان را هدف قرار داده است دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه