۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد ۲۸۴۲۴۵

ذوالفقارنسب:خواسته‌هاي کي‌روش منطقي است

يژن ذوالفقارنسب درباره رعايت نکردن پيش شرط‌هاي کي‌روش از جانب فدراسيون فوتبال مثل استراحت ندادن به ملي‌پوشان و تغيير تاريخ آغاز ليگ اظهار کرد: کي‌روش سه سال در ايران زندگي مي‌کند و به نحوه مديريت فوتبال ما آگاه است. طبيعتا تعيين چنين پيش شرط‌هايي هم بر اساس اطلاعاتي است که از فوتبال ما به دست آورده است.
ایسنا - کارشناس فوتبال خواسته‌هاي کارلوس کي‌روش را منطقي دانست و فدراسيون فوتبال و دولت را اصلي‌ترين رکن در برآورده کردن اين خواسته‌ها قلمداد کرد.
  
 بيژن ذوالفقارنسب درباره رعايت نکردن پيش شرط‌هاي کي‌روش از جانب فدراسيون فوتبال مثل استراحت ندادن به ملي‌پوشان و تغيير تاريخ آغاز ليگ اظهار کرد: کي‌روش سه سال در ايران زندگي مي‌کند و به نحوه مديريت فوتبال ما آگاه است. طبيعتا تعيين چنين پيش شرط‌هايي هم بر اساس اطلاعاتي است که از فوتبال ما به دست آورده.

مربي سال‌هاي پيشين تيم ملي فوتبال ادامه داد: براي آمادگي کامل در جام‌جهاني بايد اقدامات مناسبي را انجام دهيم. يکي از اين اقدامات برنامه‌ريزي مناسب براي ليگ است. قطعا کي‌روش زماني که ديده برنامه‌ريزي ليگ جالب نيست، پيش‌شرط گذاشته است. بنابراين بايد تغيير نگرش اساسي در برنامه‌ريزي فدراسيون صورت بگيرد و مديران، تخصصي و دقيق‌تر کار کنند. بايد برنامه‌اي را اعلام کنند که از اجرايي شدنش مطمئن‌اند. در دو سال اخير بين تيم ملي و سازمان ليگ تنش‌هايي را شاهد بوديم و در برنامه‌ريزي‌ها مشکل زيادي داشتيم. اگر تغيير روش ايجاد نشود، کي‌روش بحث‌هاي فراواني به وجود خواهد آورد. فکر نمي‌کنم مواردي هم که خواسته است، غير منطقي باشد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اين که ملي‌پوشان به دليل پشت سرگذاشتن يک فصل و بازي در تيم ملي از لحاظ روحي و جسماني احتياج به استراحت دارند، خاطرنشان کرد: اگر کي‌روش گفته ملي‌پوشان نبايد تا 15 روز تمرين کنند، به فکر آنهاست اما برخي بازيکنان به دليل نداشتن اطلاعات علمي آن را رعايت نکرده و بلافاصله بعد از بازگشت از کره در تمرين باشگاه خود حاضر شدند. بازيکنان حداقل مي‌توانستند کي‌روش را در جريان برنامه تمريني خود بگذارند. از طرفي هم بازيکنان ساختار بدني متفاوتي دارند. اگر بازيکن مثل سيدجلال حسيني زودتر از بقيه ملي‌پوشان شروع به تمرين مي‌کند، به اين دليل است که او ورزشکار سالمي بوده و برنامه‌ريزي منظمي دارد. اگر برنامه‌اي هم به حسيني ندهند، زندگي‌اش را تامين مي‌کند اما شايد بقيه بازيکنان بدن قوي نداشته باشند و همه اين‌ها مسائل خصوصي فوتباليست است که با توجه به نوع زندگي‌اش متفاوت خواهد بود.

ذوالفقارنسب همچنين در پاسخ به اين پرسش که تيم ملي براي حضور پر قدرت در جام‌جهاني چه برنامه‌هايي بايد داشته باشد، توضيح داد: کي‌روش قطعا برنامه‌هايش را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار خواهد داد. به اعتقادم براي موفقيت تيم ملي چاره‌اي جز موافقت با خواسته‌هاي او نداريم. تيم ملي بر اساس برنامه‌هاي کي‌روش به بودجه‌هايي نياز خواهد داشت که خود فيفا بخشي از هزينه تيم‌ها را از محل درآمدش به فدراسيون‌ها مي‌دهد اما مشکل اينجاست که اين مبلغ بعد از پايان جام‌جهاني در اختيار فدراسيون قرار مي‌گيرد. همچنين ما بايد بقيه بودجه را خودمان تامين کنيم که به نظر من دولت در اين زمينه بايد همکاري لازم را داشته باشد. تيم‌هاي ملي در سراسر دنيا از حمايت دولت‌هايشان بهره‌مند مي‌شوند و ايران هم نبايد از اين قاعده مستثني باشد.

او در ادامه با تاکيد بر اهميت برنامه‌ريزي براي تيم ملي و نقش تاثيرگذار بازي دوستانه در آمادگي تيم  گفت: فوتبال ايران جايگاه جهاني پيدا کرده و بايد با تيم‌هايي بازي دوستانه برگزار کنيم که در جام‌جهاني حضور دارند. ما ديگر بايد دور تيم‌هايي مثل عمان، اردن و ماداگاسکار خط بکشيم و به بازي با تيم‌هاي درجه اول جهان فکر کنيم. همچنين يک اردو در شرايط مشابه کشور برزيل نياز است. ما مي‌توانيم در تورنمنت‌هاي چند جانبه مختلف هم حضور پيدا کنيم.




برچسب ها: ذوالفقارنسب ، کی روش
ارسال به دوستان