۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۴-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۵۶۹۸
انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۴-۰۴-۱۳۹۲

سارق حرفه‌ای، سرقت گوسفند را به نجات جان برادرش ترجیح داد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: باند سرقت احشام در جنوب استان متلاشی شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "النقی پور" در جمع خبرنگاران، افزود: باندی در اطراف میاندوآب به سرقت احتشام در ارومیه و جنوب استان مبادرت می‌کرد با مشارکت آگاهی میاندوآب، اشنویه و پیرانشهر شناسایی و متلاشی شد و فرد دستگیر شده به 44 فقره سرقت احشام اعتراف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از این دستگیری اوضاع سرقت احشام در استان به حالت عادی بازگشته است.

وی ادامه داد: سه برادری که این باند را تشکیل می دادند در اشنویه حین سرقت با دفاع یکی از اهالی منطقه مواجه می شوند و در درگیری پیش آمده یک نفر کشته و یک نفر زخمی می شود.

سرهنگ النقی پور ادامه داد: نفر سوم سرقت گوسفند را به نجات برادرش که زخمی شده بود ترجیح می‌دهد، که این فرد نیز 9 روز پس از این حادثه در شهرستان سقز در درگیری پیش آمده حین سرقت کشته می شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرقت احشام در برخی روستاها تبدیل به امری مرسوم شده و با این که بارها با سارقان برخورد شده اما همچنان شاهد تشکیل باندهای سرقت احشام هستیم، این امر بیشتر از برخورد پلیسی نیاز به کار فرهنگی دارد.

فرزند سنگ دل، پدر و مادرش را به شکل فجیعی به قتل رساند

النقی پور همچنین در رابطه قتل دیگری که در چند روز گذشته اتفاق افتاده است اظهار کرد: در شهرستان بوکان یک زن و شوهر به طرز فجیعی با ضربات متعدد چاقو کشته شدند و فرد قاتل به قدری قصی القلب بوده که اقدام به بریدن سر و دست‌ها و سرقت طلاهای فرد مقتول نیز کرده بود.

وی ادامه داد: به خاطر حساس و فجیع بودن این قتل تیم ویژه عملیات تشکیل شد و مشخص شد فرد قاتل فرزند این زن و شوهر بوده و علی رغم استفاده از دستکش و سوزاندن لباس‌ها، شناسایی و دستگیر شد و اموال مسروقه کشف گردید و مراحل قانونی خود را طی می کند.

باند اغفال زنان در خوی و میاندوآب متلاشی شد

رئیس پلیس هم‌چنین از دستگیری دو باند سرقت در خوی و میاندوآب خبرداد و گفت: یک باند سه نفره در میاندوآب که اقدام به اغفال زنان و سپس سرقت طلاهایشان می کردند شناسایی و دستگیر شدند و به هشت فقره سرقت از میاندوآب و ملکان اعتراف کردند.

وی افزود: یک باند 13 نفره نیز متشکل از پنج سارق سابقه دار و معتاد به مواد مخدر و هشت مال خر که به سرقت موتورسیکلت مشغول بودند متلاشی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به 47 فقره سرقت اعتراف کردند.

النقی پور به دارندگان موتورسیکلت اعلام کرد به منظور پیشگیری از سرقت موتورسیکلت‌ها به توصیه و هشدارهای پلیس توجه کنند.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است