۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۵-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۵۸۳۳
انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۵-۰۴-۱۳۹۲

ويتامين‌هاي ضروري ماه رمضان را بشناسيد

وي عنوان کرد: از مواد غذايي که حاوي 60 تا 90 گرم از گوشت‌هاي قرمز و سفيد بدون چربي و يا جايگزين آنها بخارپز يا آب‌پزشده بسيار توصيه مي‌شود.
در ماه رمضان بايستي از مواد غذايي به ويژه کرفس، بادمجان و هويج که بسيار مفيدند و سرشار از ويتامين AوBوC بوده استفاده کنيد.

سيد ضيا‌ءالدين مظهري متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حدود نيم تا سه ربع از خوردن افطاري که ولع شديد و اوليه روزه‌گيران تعديل و تسکين پيدا کرده، دستگاه گوارش آمادگي کامل براي جذب و هضم مواد غذايي پيدا مي‌کند.

وي افزود: پرخوري و پرنوشي و انباشتن مواد غذايي و مايعات در معده بسيار بيماري‌زا است که اعتدال در ميزان مصرف غذا در ايام ماه رمضان بايستي رعايت شود.

وي عنوان کرد: از مواد غذايي که حاوي 60 تا 90 گرم از گوشت‌هاي قرمز و سفيد بدون چربي و يا جايگزين آنها بخارپز يا آب‌پزشده بسيار توصيه مي‌شود.

وي افزود: مواد غذايي مانند کدو، کرفس، هويج، بادمجان پخته و گاهي خام درايام ماه رمضان بسيار مفيدند که سرشار از ويتامين‌هاي AوBوC بوده و جايگزين مناسبي براي ويتامين‌هاي از دست رفته مي باشد.

وي در ادامه گفت: رعايت متناسب تنوع و تعادل مواد تغذيه‌اي در تمام وعده‌ها در طول ماه رمضان  اکيدا توصيه مي‌شود.
برچسب ها: ویتامین‌ ، ماه رمضان
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است