۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۷-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۶۱۹۱
انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۷-۰۴-۱۳۹۲

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: کسانی که دولت نهم و دهم را قانون گریز معرفی می کنند کم اطلاع اند

فاطمه بداغی اظهار کرد: هیچ زمان دولت نهم و دهم قصد تخلف از قانون و قانون گریزی را نداشته و این امر در حالی است که یکی از اتهاماتی که به دولت نسبت داده می‌شود، قانون‌گریزی است. کسانی که دولت نهم و دهم را قانون گریز معرفی می کنند کم اطلاع بوده و دچار سوء‌برداشت‌ها هستند.هنوز هیچ نشستی با آقای روحانی نداشتم و البته پیشنهادی از سوی ایشان برای دولت بعدی نبوده است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هیچ زمان دولت نهم و دهم قصد تخلف از قانون و قانون گریزی را نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌فاطمه بداغی، بعدازظهر پنچشنبه در حاشیه همایش کشوری دختران آسمانی اظهار کرد: هیچ زمان دولت نهم و دهم قصد تخلف از قانون و قانون گریزی را نداشته و این امر در حالی است که یکی از اتهاماتی که به دولت نسبت داده می‌شود، قانون‌گریزی است.

وی ادامه داد: کسانی که دولت نهم و دهم را قانون گریز معرفی می کنند کم اطلاع بوده و دچار سوء‌برداشت‌ها هستند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر این مطلب که با تصویب قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس نوعی مصونیت پارلمانی در حقوق ایران شکل گرفت، گفت: با این وجود دعاوی دولت علیه نمایندگان مجلس دیگر رسیدگی نمی‌شود، بلکه از خود مجلس سوال می شود که آیا رفتار نمایندگان را خلاف رفتار قانونی می‌دانند یا خیر و براساس جوابی که خود مجلس بدهد به موضوع رسیدگی می‌شود.

بداغی تاکید کرد: دولت نهم و دهم تابع قانون بود و در این راستا سامانه قوانین و مقررات کشور که یکی از بزرگترین خدمت‌های دولت است افتتاح شد و با این وجود بازهم  دولت همواره متهم به قانون‌گریزی می شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پایان دولت دهم به دستگاه قضایی باز می‌گردم، افزود: هنوز هیچ نشستی با آقای روحانی نداشتم و البته پیشنهادی از سوی ایشان برای دولت بعدی نبوده است.

بداغی یادآور شد: بی تردید تخلف از قانون در قوه مجریه بسیار کم احتمال‌تر از دیگر بخش‌های کشور است و اینکه چرا سوء برداشت ها در این دولت زیاد است باید بگویم این یک روال عادی بوده که در تمام دولت‌ها وجود داشته و تنها مختص دولت نهم و دهم نبوده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تشکیل هیئت نظارت بر قانون اساسی را از افتخارات دانست و افزود: روزانه ده‌ها فقره نقض قانون اساسی در کشور اتفاق می‌افتد اما متاسفانه کسی متوجه آنها نیست.
ارسال به دوستان