۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۸۷۴۷۸
انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۲

ضرب‌الاجل 48 ساعته ارتش مصر به اخوان‌المسلمین برای سازش سیاسی

در پی صدور فراخوان رئیس‌جمهوری موقت مصر برای برگزاری تظاهرات امروز (جمعه) در راستای حمایت از دولت جدید، ارتش این کشور با اعطای ضرب الاجل 48 ساعته به اخوان‌المسلمین از این گروه خواست تا در مهلت تعیین شده به روند سازش سیاسی بپیوندد.

به گزارش ایسنا  به نقل از سایت اینترنتی روسیا الیوم، فرمانده کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: انقلاب 30 ژوئن اراده مردمی بود و یک کودتای نظامی نیست و حضور گسترده مردم بهترین دلیل بر صحت این امر است.

در این بیانیه آمده است: هر کس انقلاب 30 ژوئن و سوم ژوئیه را ندیده است، روز جمعه آن را خواهد دید؛ انقلابی که زاده اراده این ملت عظیم است.

ارتش مصر اعلام کرد: تمامی تدابیر در این زمینه صورت گرفته است و پلیس و نیروهای مسلح اجازه بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه را نخواهد داد.

ارتش مصر در ادامه افزود، به محض پایان یافتن تظاهرات روز جمعه، استراتژی برخورد با خشونت و تروریسم سیاه که با ماهیت و اخلاق این ملت بزرگ همخوانی ندارد، تغییر خواهد کرد و به شیوه‌ای مناسب که ضامن امنیت و ثبات کشور باشد، تبدیل می‌شود. همچنین به گروه اخوان‌المسلمین 48 ساعت فرصت داده شد (تا عصر روز شنبه) تا به روند سازش سیاسی در این کشور بپیوندد.

در پایان این بیانیه آمده است، نیروهای مسلح مصر ارتش مردمی بوده و هرگز به سوی مردم خود سلاح بالا نمی‌برد بلکه آن را به سمت خشونت و تروریسم که دین و وطن ندارد، نشانه می‌گیرد.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی