۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۸۷۶۸۹
انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۲

تاکنون 120 میلیون نفر به بیماری ایدز مبتلا شده اند

وی یادآور شد: متاسفانه تا کنون درمان قطعی برای بیماری ایدز کشف نشده است. به همین دلیل مبتلایان به این بیماری سر انجام بر اثر عوارض حاصله ایدز جان خود را از دست می دهند.
آمارها نشان می دهند که تاکنون بیش از 120 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا شده اند که تعداد قابل ملاحظه ای از این افراد جان خود را بر اثر بیماری از دست داده اند.

مهدی ذوالقدر کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری های نو پدید و باز پدید یکی از مشکلات بسیار مهم بهداشتی و درمانی در جهان است که در چند سال اخیر دامنگیر اغلب کشورهای دنیا شده است.

وی گفت: ایدز از جمله بیماری های نوپدیدی است که به مراتب خطرات عوارض بیشتری از اغلب بیماری های نوپدید و باز پدید دیگر دارد.

ذوالقدر با اشاره به آمار بالای آلودگی و ابتلا به بیماری ایدز در کشورهای مختلف تاکید کرد: آمارها نشان می دهند که تا کنون بیش از 120 میلیون مفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا شده اند که تعداد قابل ملاحظه ای از این افراد جان خود را بر اثر بیماری از دست داده اند.

وی یادآور شد: متاسفانه تا کنون درمان قطعی برای بیماری ایدز کشف نشده است. به همین دلیل مبتلایان به این بیماری سر انجام بر اثر عوارض حاصله ایدز جان خود را از دست می دهند.

ذوالقدر افزود: در کنار بیماری های نوپدپد و بازپدپد عفونی شیوع بیماری های مزمن و متابولیک و مرگ و میر بالای ناشی از آن نیز مشکلی بسیار مهم در خصوص سلامتی مردم در جوامع مختلف است.
برچسب ها: بیماری ایدز
ارسال به دوستان
کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است! رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: هیچ مدرسه ای در تهران در لیست ساختمان های ناایمن بحرانی قرار ندارد برنامه جامعة المصطفی در تایلند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران / عبور «شاهد ۱۳۶B» از جلوی چشم پزشکیان (عکس) سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / ابراهیم عقیل، تحت تعقیب امریکا بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس)