۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد ۲۸۸۸۹۱

فوتبالدوستان نه چندان مودب اصفهانی!

پیشینه تاریخی و غنای فرهنگی اصفهان کم و بیش بر همه مردمان ایران‌زمین آشکار است ولی باید انصاف بدهیم و بگوییم محسن بنگر راست می‌گوید!
عصر ایران - محسن بنگر پس از بازی پرسپولیس و ذوب آهن، با انتقاد از تماشاگران اصفهانی، گفت: "متاسفانه در ميان شهرستان‌هايي که رفته‌ام فقط اصفهان است که اين طور به يک بازيکن بي‌احترامي مي‌کنند که واقعا براي من جاي سوال است که چرا اين اتفاق اين قدر راحت مي‌افتد و کسي هم پيگير نيست."

اصفهان را پایتخت فرهنگی ایران می‌نامند. اگر بخواهیم دو شهر برجسته را به عنوان شهرهایی نام ببریم که در طول تاریخ ایران، بیش از سایر شهرها هویت فرهنگی ایرانیان را نمایندگی کرده‌اند، احتمالاً باید به شیراز و اصفهان اشاره کنیم.

پیشینه تاریخی و غنای فرهنگی اصفهان کم و بیش بر همه مردمان ایران‌زمین آشکار است ولی باید انصاف بدهیم و بگوییم محسن بنگر راست می‌گوید! تماشاگران فوتبال در شهر اصفهان، جزو بی‌فرهنگ‌ترین تماشاگران فوتبال ایرانند و در ده سال گذشته نیز، بارها و بارها در حین تماشای بازی فوتبال گل کاشته‌اند!

جالب است که هر قدر هم درباره معضل رفتارهای لمپن‌مابانه فوتبالدوستان اصفهانی داد سخن سر داده می‌شود، هیچ اصلاحی در رفتار و گفتار اصفهانی‌های نازنین صورت نمی‌گیرد. در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد که می‌چرخید!

فوتبالیست‌هایی که از شهرهای دیگر به اصفهان می‌روند، باید آماده باشند تا هر ناسزایی را تحمل کنند. هیچ کس هم در این شهر متمدن، به فکر ادب و تربیت و نجابت تماشاگران نه چندان مودب اصفهانی نیست.

مسئولان فوتبال اصفهان پیش از اینکه هواداران تیم‌های اصفهانی لیگ برتر دسته‌گل ناجوری در این فصل به آب بدهند، باید فکری برای کنترل رفتار و گفتار فوتبالدوستان شهرشان بکنند. اتفاق خودش نمی‌افتد! فحاشی مقدمه وقایع بدتری‌ می‌تواند باشد. پس اصفهانی‌های مسئول تا دیر نشده، باید بجنبند که پس‌فردا که حادثه‌ای مثل حوادث قبلی در اصفهان رخ دهد، هر یک از آنها سعی می‌کند توپ را در زمین دیگری بیندازد و خودش را مبری جلوه دهد!



ارسال به دوستان