۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۰۹۶۰
انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۲

لندن نیز سفیر مصر را فراخواند

وزارت خارجه انگلیس از فراخواندن سفیر مصر به دلیل درگیری‌های خونین دیروز این کشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که سفیر مصر در لندن را به دلیل درگیری‌های خونین دیروز در این کشور، فراخوانده و مراتب اعتراض خود به این کشتار را ابلاغ کرده است.

ارتش و نیروهای امنیتی مصر روز گذشته با حمله به تحصن‌کنندگان حامی «محمد مرسی»، ده‌ها نفر را بازداشت کردند. در جریان برخورد ارتش با مردم، بیش از 400 نفر نیز کشته و بسیاری دیگر هم زخمی شده‌اند. هرچند که اخوان‌المسلمین آمار کشته‌ها را بیش از 3 هزار نفر اعلام کرده است. برخورد تند ارتش با معترضان، واکنش دولت‌های غربی را هم به همراه داشت. آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله کشورهایی بودند که سرکوبگری ارتش را محکوم کرده و خویشتنداری طرفین را خواستار شدند. سازمان ملل و اتحادیه اروپا هم به این خشونت‌ها واکنش نشان دادند. پیش از این فرانسه و آلمان نیز سفیر مصر را احضار کرده بودند.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)