۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۵۲۴۳
انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۲

آیت الله استادی: عظمت کار طلاب با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست

اگر به زندگی علمایی چون آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بنگیریم می‌بینیم که تمام آنها در جوانی سرمایه خود را کسب کردند پس یادمان باشد که باید در جوانی جدیت به خرج بدهیم و در مسائل عبادی و الهی پیشرفت داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: طلاب باید بدانند عظمت کار آنها با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست، اگر کار خود را با کار دیگری مقایسه کنیم در این راه پیشرفتی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رضا استادی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر عظمت کار خود را بدانیم با موانعی که بر سر راهمان به وجود می‌آید به راحتی مبارزه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید قرآن و معارف قرآنی را به درستی بفهمیم نباید طلبگی را کوچک بشماریم در کل بدانیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برسیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: خیلی از طلاب می‌گویند مقرراتی که در حوزه‌ها وجود دارد مانع پیشرفت می‌شود من به آنها می‌گویم این مقررات و کتاب‌ها مانع نیستند باید درس و بحث را جدی بگیریم و در پی شکوفایی استعدادها باشیم نه اینکه از کوچکترین مسائل برای خود مانعی بتراشیم.

وی افزود: سال اول طلبگی بسیار مهم است هرکسی سال اول را با موفقیت پشت سر گذاشت تا ابد سرمایه مفیدی را برای خود جمع کرده است اگر به زندگی علمایی چون آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بنگیریم می‌بینیم که تمام آنها در جوانی سرمایه خود را کسب کردند پس یادمان باشد که باید در جوانی جدیت به خرج بدهیم و در مسائل عبادی و الهی پیشرفت داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر بناست که به دین خدا خدمت کنیم باید بدانیم باید دهه اول تحصیل را جدی بگیریم و به دنبال کسب علم باشیم باید یادمان باشد که علاوه بر کسب دین متدین بوده و اخلاق را رعایت کنیم و ارزش کار خود را با هیچ کار دیگری مقایسه نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «ما باید علاوه بر درس خواندن‌، اخلاق را نیز رعایت کنیم» گفت: نمی‌شود ما از دین بگویم و خود آن را رعایت نکنیم.

استادی خاطرنشان کرد: دختر و یا پسری که در حوزه کسب علم می‌کند باید در خانواده نیز اخلاق را به درستی رعایت کند چراکه عدم رعایت اخلاق او به کیان دین ضربه می‌زند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جوانان ما باید بدانند رفاقت در زندگی آنها تاثیر زیادی دارد پس با هر کسی رفت و آمد نکنید چرا که رفیق بد مانع کسب علم و دانش می‌شود در کل به طلبگی به چشم کسب و کار نگاه نکنید.

وی گفت: امروزه ما نباید خودمان را گول بزنیم خیلی از وسایلی که در دست ما هستند به نوعی رفیق بد به شمار می‌آیند صرف اینکه کشور ما جمهوری اسلامی است نباید هر برنامه‌ای را دید و از هر نرم‌افزار روزی استفاده کرد نباید هر کتابی را بخوانید بهتر است خود را گول نزنید.

استادی تصریح کرد: نیمی از این فناوری‌ها باعث می‌شود که ما از راه راست خارج شویم، فراموش نکنیم ما شاگرد مکتب امام صادق(ع) هستیم از هر وسیله‌ای به حد خوبش استفاده کرده و مابقی را کنار بگذارید ما باید از مسایل روز کشورمان آگاه باشیم و برای این آگاهی می‌توانید از راه درستش استفاده کنید نه اینکه به این بهانه از هر برنامه، کتاب و نرم‌افزاری استفاده کنیم.

ارسال به دوستان