۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۵۵۳۴
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۲

وزیر شهرسازی: انتقال پایتخت به پرند موضوعی خام و شعارگونه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال پایتخت به شهر جدید پرند موضوعی خام و شعارگونه است که چندین هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

به گزارش ایسنا عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون شهرهای جدید این وزارتخانه در جمع خبرنگاران عمده‌ترین برنامه شهرهای جدید را وصل شدن شبکه حمل و نقل به شهرهای مادر عنوان و اظهار کرد: تا زمان بررسی شرایط ، جزئیات و چگونگی واگذاری واحدهای مسکونی این شهرها اعلام نمی‌شود.

وی افزود: عمده ترین برنامه شهرهای جدید اتصال شبکه حمل و نقل شهرهای مادر به ویژه شبکه ریلی است و امیدواریم با نقل و انتقال ساده و سریع این اتصال برقرار شود.

آخوندی گفت: توجه به توسعه سریع، امکان توجه به ابعاد اجتماعی و نحوه سکونت افراد را در بر دارد که این موضوع با مسئولان مربوطه بررسی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ برای تکمیل خدمات زیر بنایی و روبنایی در شهرهای جدید از مشاوران با انگیزه استفاده می‌شود.

وی خطاب به ساکنان شهرهای جدید گفت: توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی با جدیت پیگیری می‌شود و برای شهرهای جدید، نسل جدیدی از این شهرها بر مبنای محورهای کمک و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مکان‌یابی جدید این شهرها گفت: فضای رقابتی مناسب با وجود علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ایجاد می‌شود.

آخوندی درباره مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی به ویژه آب برای این شهرها در دولت مطرح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره متروی پرند و نمایشگاه شهرهای جدید نیز اظهار کرد: برنامه‌های طراحی شهرهای جدید به زودی اعلام می‌شود.
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!