۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۲
کد ۲۹۸۲۴۴
انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۲

مونوریل قم ریل‌گذاری شد

چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است
رییس شورای شهر قم در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا با تاکید بر ادامه پروژه مونوریل در شهر قم، گفت: مونوریل در قم به مرحله ریل‌گذاری هم رسیده است و در حال حاضر پیگیر ورود و تحویل قطارهای مونوریل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش‌زر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مشکل موجود برای مونوریل شهر قم تنها تامین منابع مالی است و دولت در رابطه با تامین اعتبار یک مقداری مشکل دارد که امیدواریم با حل مشکل و تامین منابع مالی کار پروژه به پایان برسد.

وی در خصوص زمان اتمام پروژه گفت: امیدواریم تا 22 بهمن ماه سال جاری (دهه فجر) بتوانند فاز اول را در صورت تامین منابع مالی به بهره‌برداری برسانند چرا که مشکل اجرایی وجود ندارد و فقط در خصوص اعتبارات مالی کمی محدودیت داریم.

در عین حال عباس زاکریان - سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر قم نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کل پروژه مونوریل قم 18 کیلومتر است و از پارک‌سوار شمالی تا پردیسان به دو فاز تقسیم شده و شش کیلومتر فاز اول از پارک سوار شمالی تا مصلی و شش کیلومتر از مصلی تا پردیسان به عنوان فاز دوم مشخص شده است.

چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است

وی افزود: فاز اول به دو بخش تقسیم شده است که قسمت اول از پارک سوار تا میدان مطهری است که قرار است به بهره‌برداری برسد و قسمت دوم از مقابل حرم مطهر عبور می‌کند و تا مصلی ادامه می‌یابد.

زاکریان با اشاره به بحث اجرایی پروژه گفت: تعدادی از واگن‌های مونوریل قم در گمرک است و تعدادی بارگیری هنوز نشده و ظاهرا در کشتی باقی مانده است.

وی گفت: البته چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است.

ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان