۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۲
کد ۲۹۹۹۶۹
انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۲

دیدار هیات گروه‌های معارض سوریه با معاون وزیر خارجه ایران

حسین امیرعبداللهیان ضمن حمایت از اجماع بین‌المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، بر ضرورت توقف فوری خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای ملی میان دولت، معارضه و نمایندگان آحاد مردم این کشور به عنوان تنها راه حل توافق سیاسی با هدف عبور از بحران سوریه تاکید کرد و کمک‌های انسان‌دوستانه جامعه جهانی را به منظور کاهش درد و رنج ملت سوریه خواستار شد.
 پیرو رایزنی‌های مستمر با هیات تنسیق، معاون و اعضای هیات رییسه این شورا سفر سه روزه‌ای را به منظور رایزنی‌های مشترک در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو به جمهوری اسلامی ایران داشتند و در این سفر با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تشریح دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه به‌ویژه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، تداوم ارتباطات و تبادل آراء با هیات تنسیق سوریه را در راستای منافع و مصالح مردم سوریه بر شمرد و با تاکید بر اهمیت نقش‌پذیری مردم سوریه در تحولات سیاسی آینده این کشور، هرگونه مداخله خارجی را در سوریه مردود دانست.

او ضمن حمایت از اجماع بین‌المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، بر ضرورت توقف فوری خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای ملی میان دولت، معارضه و نمایندگان آحاد مردم این کشور به عنوان تنها راه حل توافق سیاسی با هدف عبور از بحران سوریه تاکید کرد و کمک‌های انسان‌دوستانه جامعه جهانی را به منظور کاهش درد و رنج ملت سوریه خواستار شد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران در پایان بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به ملت و دولت سوریه تاکید کرد.

هیثم مناع نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی خود و هیات تنسیق از همکاری‌های مشترک با کشورمان، بر ضرورت تداوم رایزنی‌های مشترک تاکید کرد و مشارکت جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند ژنو 2 امری ضروری و حیاتی دانست.

او در ادامه ضرورت توقف خشونت‌ها و شکل‌گیری روند دمکراتیک منبعث از اراده ملی و انتخابات آزاد را مبنای گذر از بحران جاری سوریه دانست و هر گونه مداخله خارجی و اقدام مسلحانه در داخل سوریه را بر خلاف مبنای اعتقادی خود و منافع و مصالح عالی ملت سوریه عنوان کرد.
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!