۰۶ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۲
کد ۳۰۰۴۱۶
انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۲

"برندينگ" در صنعت ساختمان

ابراهیم بازیان
 
 جايي كه سازمانها بيشتر بر روي مشتري متمركز هستند و انرژي مي گذارند برندينگ يك جهش فرهنگي در دنياي كسب و كار است.
 
برندينگ از مباحث مهم و اصلي استراتژي هاي محصول Product Strategy)) به شمار مي رود و چنانچه در صنعت ساختمان مشخصات ملك و ساختمان را به عنوان استراتژي محصول در نظر بگيريم موضوع برندينگ يا همان تثبيت نام تجاري ركني اساسي در زيرگروه آن خواهد بود كه موجب ضمانت محصول از جانب مصرف كننده مي شود، به طوري كه مي تواند توليد كننده را قادر سازد سهم قابل توجهي از بازار مصرف كننده را جذب نمايد و حس وفاداري نسبت به محصول را براي مشتري ايجاد كند، هر چند كه وفاداري نسبت به نشان تجاري، نه تنها به تمايل افراد به تكرار خريد يك نشان تجاري يكسان در زمانهاي مختلف اشاره دارد، بلكه به تعهد رواني و تمايل نگرشي به سوي يك نشان تجاري نيز تاكيد مي‌كند.
 
بنابراين مشتريان وفادار به يك نشان تجاري نه تنها يك نشان را مي خرند بلكه حتي زماني كه يك گزينه بهتر به بازار مي آيد، همچنان به نشان تجاري پيشين وفادار مي مانند بطوريكه مشتري محصولات جايگزين را حتي با پيشنهاد قيمت پايين تر رد مي كند.
 
صنعت ساختمان يكي از صنايع رو به رشد كشور است و طي سال هاي گذشته كه بينش مصرف‌كنندگان در كشور رشد داشته، در زمينه برندينگ نيز در اين صنعت فعاليت هايي صورت گرفته است. البته برندينگ در صنعت ساختمان كاملا با معنا بوده، ليكن در ايران، جديد به نظر مي رسد چرا كه اگر شما از يك فرد معمولي در ايران بخواهيد چند برند لوازم صوتي، پوشاك و حتي متريال ساختمان را نام ببرد نام هاي زيادي را مطرح خواهد كرد ليكن براي يافتن نام چند برند ساختماني( شركت يا اشخاص معمار يا سازنده) بايد مدت زمان بيشتري را صرف كنيد.
 
اين در حاليست كه امروزه خريداران املاك و مستغلات در ميان انبوه سازندگان به دنبال كساني هستند كه صرفا" حقيقت را در مورد محصولات خود ارائه نمايند، آن‌ها به دنبال تخصص و هويت در ساختمان اند، در زماني كه خريداران اطلاعات خود را در اين زمينه گسترش مي دهند ديگر سازندگان نمي توانند با ارائه اطلاعات جزئي از محصول خودو يا چاپ چند عكس خيره كننده درمجلات آنها را به فروش برسانند، زمان تغيير كرده است و مساله اصلي در بازاريابي ساختمان، بناي پايگاهي است كه در آن، در جايگاه نخست باشيد، زيرا وارد شدن به دنياي ذهن مشتري بسيار ساده تر از آن است كه او را متقاعد سازيد محصولي كه شما ارائه مي دهيد بهتر از محصولي است كه،پيشتر از شما به ذهن او وارد شده است و از آنجايي كه هنوز در صنعت ساختمان ايران نام هاي زيادي به ذهن مشتري وارد نشده است بازاري بكر پيش روي تمام كساني خواهد بود كه در اين زمينه برنامه ريزي و سرمايه گذاري نمايند.
 
برند پيشگام، هميشه در هر زمينه اي، نخستين نام تجاري است كه در ذهن مشتري جا مي گيرد. بازاريابي جنگ نگرش هاست نه جنگ محصولات و در نهايت توليدكنندگان در مي يابند كه قدرت بازار در دست صاحبان برندهاست.
 
در همين راستا شركت سرمايه گذاري خانه سازي ايران در صدد توجه به اين امر مهم برآمد و با تشكيل كار گروه متناسب با توجه به گذشتن نزديك به پنج دهه از فعاليت خود در صنعت ساختمان و پروژه هاي جاري و جهت گيري استراتژيك به سمت بازاريابي هدفمند ، ورود به رقابت در عرصه محصولات و ايجاد زنجيره تامين در تحصيل منابع مورد نياز در رسيدن به اهداف و افق عالي شركت مي باشد و اين امر ميسر نخواهد شد جز اين كه به عنوان يك بنگاه اقتصاد محور به مراتب SWOT گروه خانه سازي پرداخته و در صدد بهره جستن از ظرفيت هاي پيش رو و فائق آمدن بر مشكلات موجود باشد.

*منبع: پيام خانه سازي

ارسال به دوستان