۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۲
کد ۳۰۰۷۲۴
انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۲

عراقچی: نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس انجام می‌شود

 یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان از برگزاری نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات ایران و آژانس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 چه زمانی و کجا برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: این گفت‌وگوها بعد از مذاکرات ایران و آژانس خواهد بود.

او درباره مکان مذاکرات به ژنو و وین اشاره کرد و گفت: هنوز مکان این گفت‌وگوها قطعی نشده است اما در یکی از این دو شهر انجام می‌شود.

عراقچی اظهار کرد:‌ گفت‌وگوهای کارشناسی در سطح مدیران کل وزارت خارجه ایران و کشورهای 1+5 برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین گفت:‌ سرپرست تیم کارشناسی ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و حقوقی وزیر خارجه است و در تیم کارشناسی ایران حداقل 4 تا 5 نفر از کارشناسان اقتصادی، هسته‌یی، حقوقی و فنی حضور دارند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ نتیجه نشست کارشناسان به هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 گزارش خواهد شد.

مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس قرار است ششم آبان برگزار شود که به نظر می‌آید محل این مذاکرات وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

مذاکرات قبلی ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس و هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

با توجه به حضور تیم کارشناسان فنی و حقوقی و هسته‌یی ایران در مذاکرات با آژانس در وین احتمال قوی وجود دارد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز در وین برگزار شود.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید