۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۲
کد ۳۰۰۷۲۴
انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۲

عراقچی: نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات با آژانس انجام می‌شود

 یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان از برگزاری نشست کارشناسی ایران و 1+5 بعد از مذاکرات ایران و آژانس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 چه زمانی و کجا برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: این گفت‌وگوها بعد از مذاکرات ایران و آژانس خواهد بود.

او درباره مکان مذاکرات به ژنو و وین اشاره کرد و گفت: هنوز مکان این گفت‌وگوها قطعی نشده است اما در یکی از این دو شهر انجام می‌شود.

عراقچی اظهار کرد:‌ گفت‌وگوهای کارشناسی در سطح مدیران کل وزارت خارجه ایران و کشورهای 1+5 برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین گفت:‌ سرپرست تیم کارشناسی ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و حقوقی وزیر خارجه است و در تیم کارشناسی ایران حداقل 4 تا 5 نفر از کارشناسان اقتصادی، هسته‌یی، حقوقی و فنی حضور دارند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ نتیجه نشست کارشناسان به هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 گزارش خواهد شد.

مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس قرار است ششم آبان برگزار شود که به نظر می‌آید محل این مذاکرات وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

مذاکرات قبلی ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس و هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

با توجه به حضور تیم کارشناسان فنی و حقوقی و هسته‌یی ایران در مذاکرات با آژانس در وین احتمال قوی وجود دارد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز در وین برگزار شود.
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود