۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۲
کد ۳۰۰۷۶۴
انتشار: ۰۹:۲۸ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۲

آغاز هفته فرهنگی ژاپن در ایران

به گفته فوجی ،همچنین کارگاه تصویرگری با برش کاغذ 30 مهر از ساعت 10 تا 13 و اول آبان از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
رییس بخش فرهنگی و اطلاع رسانی سفارت ژاپن با بیان اینکه هفته فرهنگی ‍ژاپن در ایران از امروز - سه شنبه- آغاز می شود، هدف از برگزاری روزهای فرهنگی این کشور را تقویت ارتباطات فرهنگی با ایران و آشنایی مردم با ویژگی های هنری و فرهنگی ژاپن دانست.

«گن چی فوجی» رییس بخش فرهنگی و اطلاع رسانی سفارت ژاپن در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کشور ژاپن در جهت تقویت مناسبات فرهنگی دو کشور اقدام به برگزاری برنامه روزهای فرهنگی ژاپن گرفته است.

وی زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را از 30 مهر تا 3 آبان در خانه هنرمندان ایران عنوان کرد و گفت: پایه و اساس ارتباط دو کشور ایران و ژاپن برنامه های فرهنگی است و این هفته فرهنگی به منظور تداوم فعالیت ها برگزار می شود.

رییس بخش فرهنگی و اطلاع رسانی سفارت ژاپن افزود: این روزهای فرهنگی شامل بخش های مختلفی چون موسیقی، نمایشگاه تصویرگری، کارگاه تصویرگری با برش کاغذ (اورگامی) و سخنرانی است.

این مقام مسوول در سفارت ژاپن خاطرنشان کرد:دو هنرمند به نام های «شو کوبو» و خانم «اوگاوا» برای حضور دراین رویداد فرهنگی به ایران دعوت شده اند که کوبو قرار است شیوه تصویرسازی با برش کاغذ (اورگامی) را به علاقه مندان آموزش دهد .اوگاوا نوازنده مشهور پیانو نیز چندین اجرای کنسرت دارد.

فوجی با بیان اینکه این برنامه های هنری سومین رویداد با عنوان روزهای فرهنگی ژاپن درایران است، افزود:تنوع برنامه های این هفته فرهنگی تنها شامل تهران نمی شود و شامل شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز نیز خواهد بود.به عنوان نمونه اوگاوا هنرمند نوازنده ژاپنی علاوه بر اجرای کنسرت مشترک با گروه ارکستر فیلارمونیک ایران در تالار وحدت (4 آبان) قرار است کنسرتی هم در شیراز داشته باشد.

وی اضافه کرد:علاوه براین از دو متخصص هم برای سخنرانی دعوت شده است که درباره دو موضوع نفوذ موسیقی سنتی ایران در دوره ساسانی در شرق آسیا و همچنین معماری معاصر شهرسازی ژاپن در شهر تبریز سخنرانی خواهند کرد.

به گفته فوجی ،همچنین کارگاه تصویرگری با برش کاغذ 30 مهر از ساعت 10 تا 13 و اول آبان از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد:در ادامه روزهای فرهنگی ژاپن در ایران ویژه برنامه ای جهت معرفی فرهنگ ژاپنی به مردم ایران در دو بخش کودکان و بزرگسالان جمعه 3 آبان در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

اوریگامی، خوشنویسی ژاپنی، کاریکاتور از چهره کودکان و عکاسی از چهره کودکان برنامه های بخش کودکان است و برای بخش بزرگسالان نیز گل آرایی، آشپزی، شمشیربازی و اجرای موسیقی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: افتتاح بخش نمایشگاهی روزهای فرهنگی ژاپن سه شنبه 30 مهر برگزار می شود، اما افتتاح رسمی این برنامه روز پنج شنبه (دوم آبان ماه) در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.

این نمایشگاه تا جمعه 2 آبان ادامه خواهد داشت.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی