۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۳۰۱۳
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۲

صید میگو در هرمزگان ممنوع شد

مدیر کل شیلات هرمزگان از پایان فصل صید میگو هرمزگان در پانزدهم آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش مهر، قدرت میرزاده با بیان اینکه فصل صید میگوی سال جاری از 13 مهر آغاز شده، تصریح کرد: درساعت 24 پانزدهم آبان ماه پایان می یابد و اعلام این زمان بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریان عمان صورت گرفته است.

وی افزود: امسال فصل صید نسبت به سال های گذشته زودتر به پایان رسید و علل آن را کاهش میزان صید میگو نسبت به سال های گذشته خواند.

میرزاده با بیان اینکه صید میگو امسال کاهش چشمگیری نسبت به سال های گذاشته نشان خواهد داد ابراز کرد:علت اصلی این کاهش صید کاهش نزولات جوی،صید غیر مجاز و آلودگی های وارد شده به دریا است.

وی خاطرنشان شد: اگرچه صید صیادان میگو امسال برای صیادان کم بوده اما  لزوم حفظ ذخایر و بقای میگو  برای زمان تخم ریزی و تداوم چرخه زندگی میگو ،باعث شد امسال زودتر از سال های گذشته صید میگو پایان یابد.

آمار میزان صید امسال و اطلاعات تکمیلی آن پس از پایان فصل صید میگو اعلام خواهد شد.

تعرفه هاي پايين، دليل معوق ماندن پروژه هاي آبفاست

سومين جلسه كارگروه خدمات مشتركين به ميزباني آبفاي هرمزگان، با حضور معاونين مشتركين شركت هاي آبفاي شيراز، فارس، هرمزگان، بوشهر، كاشان و كهكيلويه و بويراحمد با موضوع بررسي آيين نامه عملياتي و شرايط عمومي تعرفه هاي آب و فاضلاب و بروزرساني انشعابات آب و فاضلاب برگزار شد.

در اين نشست، مديرعامل آبفاي هرمزگان بر ضرورت اصلاح تعرفه ها در بخش آب و فاضلاب تاكيد كرد و گفت: عدم توجه به اين ضرورت و عدم مديريت آن از ديدگاه اقتصادي توسط كارشناسان معاونت مشتركين مي تواند شركت هاي آب و فاضلاب را با چالش جدي تري در آينده مواجه سازد.

حسين خادمي افزود: از بين رفتن منابع آبي ، درخواست هاي رو به تزايد در بخش آبفا و افزايش هزينه هاي تعمير، نگهداري تاسيسات آب و فاضلاب در حاليكه درآمدها ثابت مانده ،از جمله دلايلي هستند كه لزوم بازنگري در تعرفه هاي آب و فاضلاب را مي طلبد.

اين مسئول يادآور شد: با افزايش تعرفه ها و درنتيجه بالا رفتن درآمد شركتهاي آبفا، مي توانيم تعهدات مان را در بخش كيفي و كمي آ ب و در بخش بهره برداري شامل حفر چاه ، ساخت مخازن، اصلاح و بازسازي و آبرساني و ... ، محقق سازيم.

خادمي تصريح كرد: زيانده بودن شركت هاي آبفا، مصرف بي رويه آب ، معوق ماندن بسياري از پروژه هاي آب و فاضلاب كه از محل درآمدهاي شركت اجرا مي شوند و عدم تحقق اصل 44 قانون اساسي از چالش هاي پايين بودن تعرفه هاي آب و فاضلاب است.

وي افزود: قيمت تمام شده هر مترمكعيب آب توليدي هشت هزار ريال بوده درحاليكه متوسط آب بها مشتركين خانگي كمتر از سه هزار ريال است كه اين مسئله نيازمند راه حل جدي تري در جهت اصلاح تعرفه ها است.

سالانه 16 هزار انشعاب آب و فاضلاب واگذار مي شود

سالانه متوسط انشعابات واگذار شده در سطح استان،  10 هزار فقره در بخش آب و 6 هزار فقره در بخش فاضلاب است.

معاون امور مشتركين آبفاي استان در سومين جلسه كارگروه خدمات مشتركين گفت: در حال حاضر 275 هزار فقره انشعاب در بخش آب و 127 هزار فقره انشعاب در بخش فاضلاب در استان داريم.

علي رضايي سردره با اشاره به اينكه؛ طرح فاضلاب در شهرهاي بندرعباس ، لاوان، هرمز و ابوموسي اجرا شده و در شهرهاي ميناب، رودان و جاسك نيز در دست اجراست،اظهار كرد: سالانه متوسط انشعابات واگذار شده در سطح استان، 10 هزار فقره در بخش آب و شش هزار فقره در بخش فاضلاب است.

اين مسئول همچنين به چالش افزايش هزينه ها و كاهش نقدينگي شركت هاي آبفا در نتيجه اجراي هدف مندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: با افزايش هزينه اجراي طرح هاي آب و فاضلاب و  كمبود منابع مالي كه در همه حوزه ها تاثيرگذار بوده ، اصلاح تعرفه هاي آب و فاضلاب بسيار ضروري به نظر مي رسد.

مهندس رضايي تصريح كرد: كاهش سهم هدفمند سازي يارانه ها به مبلغ يك هزار و 150 ريال به ازاء هر متر مكعب فروش آب از واريزي ها به حساب خزانه و عدم پرداخت بدهي آب بهاء نيروي هاي نظامي و انتظامي موجب كسري شديد نقدينگي شركت آب و فاضلاب و به تبع آن ناتواني در ارائه خدمات مناسب به شهروندان شده است.

وي نتيجه كاهش نقدينگي را در افزايش تعداد مشتركين داراي كنتور خراب و عدم امكان توسعه شبكه و تعويض انشعابات فرسوده و اصلاح شبكه در بافت قديمي شهر بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: بي شك در صورت منطقي شدن نرخ آب بها  و حق انشعاب ، امكان ارائه خدمات مناسب تر  از سوي شركت به مشتركين فراهم خواهد شد.

اين كارگروه كه با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشتركين و منطقي ساختن حق انشعاب ، آب بهاء و اصلاح آيين نامه عملياتي و شرايط عمومي تعرفه هاي آب و فاضلاب برگزار شده بود، پس از دو روز با تدوين آيين نامه عملياتي و پيشنهادي و پيشنهاد تعرفه هاي حق انشعاب به آبفاي كشور به كار خود پايان داد.

برچسب ها: صید میگو ، شیلات ، هرمزگان
ارسال به دوستان
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی