۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۳۱۰۰
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶-۰۸-۱۳۹۲

وزارت بهداشت: شیوع وبا پایان یافت

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باکتری بنام ویبریو کلرا ( VIBRIO CHOLERA ) که عامل ایجاد کننده بیماری وبا است دیگر در دمای کمتر از 17 درجه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایان اپیدمی وبا در کشور خبر داد.

دکتر «محمود نبوی» در گفت و گو با ایرنا افزود: 10 روز است که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به وبا در کشور ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب موارد ابتلا به وبا از کشورهای مجاور وارد ایران شده بود، ادامه داد: اپیدمی وبا در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز کمتر شده است و در ایران کشت وبا ( مزمن) طی روزهای اخیر مشاهده نشده و می توان گفت ابتلا به این بیماری در کشور تمام شده است.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باکتری بنام ویبریو کلرا ( VIBRIO CHOLERA ) که عامل ایجاد کننده بیماری وبا است دیگر در دمای کمتر از 17 درجه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد.

نبوی یادآور شد: طبق آخرین آمار ، بیش از 200 نفر در کشور به بیماری وبا مبتلا شده بودند که اغلب آنان را اتباع بیگانه تشکیل می دادند.
ارسال به دوستان
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی