۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۴۱۸۱
انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۲

با حضور سازمان انتقال خون، کارکنان موسسه اعتباري ثامن خون خود را اهدا کردند(+عکس)

پايگاه تيم سيار يک سازمان انتقال خون با حضور در محل ساختمان سرپرستي موسسه اقدام به خون گيري از همکاران موسسه اعتباري ثامن کرد.

همزمان با هفتمين روز از محرم‌الحرام با حضور سازمان انتقال خون، کارکنان موسسه اعتباري ثامن خون خود را اهدا کردند.


کارکنان ادارات مرکزي موسسه اعتباري ثامن در عملي خيرخواهانه ، نسبت به اهداي خون خود به نيازمندان اقدام کردند.
 

پايگاه تيم سيار يک سازمان انتقال خون با حضور در محل ساختمان سرپرستي موسسه اقدام به خون گيري از همکاران موسسه اعتباري ثامن کرد.
 

مدير حوزه مديريت و مدير منابع انساني در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فرهنگ اهداي خون يکي از جلوه هاي بزرگ اخلاق انساني است که با دين مبين اسلام و هويت ايراني گره خورده و در سايه اين بخشش، خير کثير معنوي و برکات متعددي براي جامعه حاصل مي شود.


غريب رضا ملا افزود: اهداي خون در ميان کارکنان موسسه به يک فرهنگ تبديل شده و تاکنون کارکنان مديريت هاي مختلف در اين زمينه اقدام کرده اند.

وي بيان داشت: در اين اقدام که در راستاي ترويج فرهنگ انتقال خون و نمايش جلوه اي از ايثار صورت گرفت حضور همکاران قابل تقدير است.
 

کارکنان موسسه ثامن، در کنار ارايه انواع خدمات مالي و اعتباري به هم ميهنان گرامي و مشتريان گرانقدر، با اهداي خون خود به آنان از هيچ کوششي براي سلامتي و شادي هموطنان و مشتريان فروگذار نبوده و در حد توان خود در اين راه قدم بر داشتند و با اين اقدام صميميت خود را يک بار ديگر به اثبات رساندند.

مدير روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن در بازديد خود از برنامه اهداي خون در نمازخانه ساختمان گاندي تصريح کرد: خون به عنوان يکي از نعمت هاي بزرگ الهي و مايه زندگاني در بدن انسان است و اهداي آن به بيماران نيازمند، زمينه حيات را رقم مي زند.

عليرضا حسن زاده گفت: اهداي خون شکرانه اي براي سلامتي و تندرستي و سپاسگزاري از نعمات خداوندي است که هيچ کلام و زباني ياراي توصيف اين عمل خدا پسندانه را ندارد.

وي در پايان خاطر نشان شد: اهداي خون به عنوان بالاترين نيکي‌هاست و فرهنگ اهداي خون در جامعه به عنوان حرکتي انسان دوستانه و هم نوع خواهي بايد گسترش يابد.

دکتر قرباني مسئول تيم اعزامي سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينکه اهداي خون يک وظيفه اصلي براي آحاد مردم محسوب مي شود، گفت: از هر سه نفر مردم دنيا يک نفر در طول زندگي احتياج به تزريق خون و فرآورده هاي آن پيدا مي کند.

وي ضمن تقدير از حضور پرشور همکاران در اين برنامه و با بيان اينکه در سال هاي اخير نياز به خون و فرآورده هاي خوني افزايش يافته است، اضافه کرد: نياز به خون محدود به زمان وقوع حوادث نيست و هميشه بيماران به دلايل مختلف نياز به خون دارند.

وي با تاکيد بر اينکه اهداي خون يک حرکت انسان دوستانه است و تاثيرات آن دوطرفه است به تشريح سيستم خون سازي اشاره کرد و گفت: سيستم خون سازي بدن به گونه‌اي است که با افزايش جريان خون در بدن طي مدت کوتاهي مقدار خون اهدا شده را جايگزين مي‌کند.

به گفته پزشکان درمان غلظت و چربي خون ، کاهش ريسک سکته قلبي و نيز انجام آزمايشات هيپاتيت BوC و نيزHTLV1،HIV ،سفليس و تعيين گروه خوني از جمله فوائد اهداي خون است.

يکي از دلايل تاثير اهداي خون بر سلامتي فرد اهداکننده آن است که پيش از هر بار اهداي خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش ميزان فشار خون، ضربان قلب، ميزان هماتوکريت هاي خون (گلبول هاي قرمز خون) بررسي شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده مي شود. به اين ترتيب بسياري از بيماري هاي فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خوني، ناراحتي هاي قلبي و... با همين آزمايش هاي به ظاهر ساده اما مهم شناسايي مي شود.

گفتني است اجراي برنامه اهداي خون، پيرو هماهنگي هاي صورت گرفته و با حضور گروه انتقال خون در ستاد مرکزي موسسه اعتباري ثامن صورت گرفته است و اين برنامه هر ساله در ايام محرم و پيش از عاشورا و تاسوعا اجرا مي شود.
ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند