۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۳۰۴۲۷۷
انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۲

تکامل بسیار عجیب نوعی مگس میوه (+عکس)

این مگس را نخستین بار دکتر بریجیت هوارث در دانشگاه زاید امارات کشف کرد.
به عکس این نوع خاص مگس میوه به نام G tridens خوب دقت کنید، چنین به نظر می‌رسد که این مگس میوه، دو مورچه روی بال‌های خود دارد!

شگفت‌آور است که در مسیر تکاملی، روی بال‌های شفاف این مگس میوه، تصویر دو مورچه نقش بسته است. هنر تکاملی طبیعت، دو مورچه با شش پا و دو شاخک و یک سر، سینه و شکم، به خوبی روی بال‌های این مگس، رسم کرده است.

سایر مگس‌های میوه در خانواده بزرگ مگس‌ها میوه هم علایمی روی بال‌های خود دارند، اما هیچ یک نشانی چنین اختصاصی مثل G tridens ندارند.

این مگس را نخستین بار دکتر بریجیت هوارث در دانشگاه زاید امارات کشف کرد.

به نظر می‌رسد که تکان دادن بال‌ها، باعث گیج شدن شکارچی‌ها می‌شود.


منبع: پزشک


برچسب ها: تکامل ، مگس میوه ، عکس
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر