۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۴۴۵۴
انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۲

یخ روابط استانداری و شهرداری تهران پس از 8 سال شکست (+عکس)

اولین نشست مشترک استاندار و شهردار تهران دقایقی عصر امروز برگزار شد و در این نشست سید حسین هاشمی و محمد باقر قالیباف درباره موضوعات مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه این نشست در پاسخ به خبرنگاران درباره توافق‌های انجام شده گفت: از زمانی که مهندس هاشمی به این سمت منسوب شده بود فرصتی پیش نیامده بود که برای تبریک خدمت ایشان برسیم و امروز فرصتی بود تا پس از یک دوره مشغله در شهرداری ضمن عرض تبریک و گفت‌وگویی داشته باشیم

وی افزود: در جلسه امروز صحبت‌های خوبی برای همکاری آینده بین شهرداری و استانداری صورت گرفت و یکی از چالش‌های بزرگ تهران که موضوع حریم است مورد توافق قرار گرفت.

وی از تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری و استانداری برای ساماندهی حریم شهر تهران خبر داد و گفت: نابسامانی‌هایی در حریم شهر وجود دارد که عمدتا مربوط به مردم محروم و مستضعف است و مقرر شد با تشکیل این کارگروه مشترک موضوع حریم شهر تهران ساماندهی شود

وی ابراز امیدواری کرد که نشست دو جانبه امروز شهردار و استاندار تهران آغازی برای سایر همکاری‌های شهری باشد.

قالیباف تاکید کرد بدون شک این همکاری خیر و برکت برای مردم خواهد داشت و باعث می شود خدمات بیشتری به شهروندان ارائه شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه مشترک استاندار و شهردار درباره حمل و نقل عمومی نیز تصمیمی اتخاذ شد یا خیر پاسخ داد: امروز فرصت نبود تا به همه موضوعات برسیم و تنها کارگروه حریم را نهایی کردیم که امیدواریم ساماندهی حریم از طریق این کارگروه مشترک اغاز شود.

قالیباف ادامه داد: حمل و نقل موضوع ملی است و حتما باید کمک دولت را به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری درباره مشکلات تامین منابع دولت درک متقابل دارد اما با احتساب این مشکلات امیدوار هستیم بحث حمل و نقل عمومی به ویژه ال سی‌ها که برای توسعه مترو است در اولویت قرار گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مباحث دارای اولویت برای شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و همچنین ایجاد محدودیت برای خودروهایی است که آلودگی ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین حسین هاشمی استاندار تهران با بیان اینکه پس از هشت سال روابط سرد استانداری و شهرداری از سرگرفته شد و یخ این روابط شکسته به دوستی دیرینه خود با قالیباف اشاره کرد .

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که به عنوان چالش مهم امروز شهر تهران محسوب می شود بحث حریم‌ها است که مشخص شد با همکاری دفتر فنی استانداری تهران و اداره کل حریم شهرداری تهران جلسه‌ مشترکی برگزار شود و باتشکیل کارگروه مشترک حریم‌ها ساماندهی شوند. در بحث حریم‌ها یکی از اقدامات اولیه مربوط به حریم اسلامشهر است و آنچه که استانداری در توان دارد در این همکاری به کار خواهد گرفت.

وی افزود: در جلسه بعدی که با شهردار تهران خواهم داشت دستور کار آماده خواهیم کرد تا شروع کار باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه همکاری‌های بسیار زیادی بین شهرداری و استانداری تهران وجود دارد که باید شکل گیرد، اظهار کرد: به تدریج این روابط گسترده‌ خواهد شد و شورای شهر تهران یک ضلع دیگری از این همکاری‌هاست و در این ایام این نشست و همکاری را به فال نیک می‌گیرم.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر تهران به گونه‌ای باشد که موجب رضایت مردم باشد.

هاشمی درباره بحث حمل‌و‌نقل عمومی و مترو نیز گفت: بخشی از مقدمات کار که مربوط به اسلامشهر و یکی از شهرستان‌های استان تهران است شروع شده و امیدواریم تداوم داشته باشد و بتوانیم بحث کمک به مترو را تداوم ببخشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: قطعا توسعه مترو به عنوان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد و امیدواریم تصمیمات خوبی را در این زمینه با همکاری شهرداری اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تذکر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خورای، گفت: این موضوع مورد خاصی بود که دستور توقف آن را دادیم و مقرر شده با همکاری معاونت عمرانی و فرمانداری منطقه موضوع را مجدد بررسی کنند و امیدوارم در اسرع وقت نتیجه این بررسی مشخص شود تا نتیجه را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنیم.

استاندار تهران درباره انتخاب فرمانداران نیز اظهار کرد: برخی فرمانداران را جابه‌جا می‌کنیم و چند مورد دیگر نیز تثبیت خواهد شد و تا آخر هفته فرمانداران اکثر شهرهای استان تهران مشخص و اعلام خواهد شد.














ارسال به دوستان
این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟