۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۹-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۴۹۷۲
انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۹-۰۸-۱۳۹۲

توضیحات هفته نامه "حاشیه" درباره عکس نامجو

 آخرین شماره هفته نامه «حاشیه» با انتقاد خبرگزاری فارس و برخی رسانه‌های دیگر روبرو شد.

به گزارش نامه نیوز، هفته نامه «حاشیه»، در آخرین شماره خود به بهانه قتل چند موزیسین جوان ایرانی در خاک آمریکا، و خبر بازگشت برخی چهره های فرهنگی سالهای اخیر به ایران، پرونده ای ارزشی را تدارک دیده است و تیتر نخستش را به اوضاع نابسامان و موهوم زندگی این چهره ها، از جمله محسن نامجو، اختصاص داده و از آن به «برهوت» یاد کرده است.

حاشیه در همین راستا، گفت‌وگویی نیز با ابراهیم نبوی، طنزنویس پیشین روزنامه‌های ایران ترتیب داده است که نبوی در خلال آن با اذعان به مجرم بودنش، تاکید می کند: «به ایران می‌آیم و به زندان می‌روم.»



تصویر روی جلد این شماره حاشیه که به پرونده مزبور اختصاص دارد، واکنشهای متفاوتی برانگیخت. از جمله، خبرگزاری فارس، خبری با تیتر انتقادی «تکریم خواننده هتاک» منتشر کرد.

نکته جالب خبر منتشرشده در فارس، تحریف تصویر و تیتر جلد حاشیه است. فارس، به عنوان یک خبرگزاری حرفه ای و با سابقه، با فهم این نکته که این تصویر، با تیتر برهوت و زیرتیتر انتقادی نسبت به چهره های خارج از کشور، بی شک نمی تواند تکریم کسی باشد، در اقدامی ناشیانه، با استفاده کاملا ابتدایی از نرم افزار فتوشاپ، تیتر و زیرتیتر جلد را حذف کرده است و تصویری مخدوش را پیش روی خوانندگانش قرار داده تا به مخاطبان، مقاصد پنهان -شاید-سیاسیش را القا کند.


اما حالا جای چند سوال باقی است:

1- آیا فارس، با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که «اغراء به جهل(کشاندن مردم به سوی جهل) از هیچ کس قابل قبول نیست»، نگران نیست که شاید مسیری انحرافی را برگزیده و مردم را برای مقاصد سیاسی خاصی، به جهل می کشاند؟

 2- آیا انتشار چنین خبری با چنین روند غیرحرفه ای و خلاف اخلاق اسلامی رسانه ای، در خبرگزاری فارس، بر اثر غفلت دبیر سرویس مربوطه یا سردبیر آن رسانه اتفاق اقتاده است یا رویه معمول این خبرگزاری است؟

3- آیا نباید مراجع نظارتی، با توجه به نقش چنین خبرسازیهایی در تشویش اذهان عمومی و به ناحق جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم، وارد عمل شوند و با این اقدامات برخورد کنند؟

و در آخر یک جمله؛ ای کاش، یکبار هم گزارش داخلی مجله حاشیه را می خواندند تا بلکه ارزشی بودن محتوا و مضمون پرونده مزبور را اذعان می کردند؛ هرچند احتمال آن میرودکه خوانده باشند ولی...    

 
برچسب ها: حاشیه ، هفته نامه
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است