۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۷۸۵۴
انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲

پاکسازی دو میلیون رایانه از بدافزار خطرناک

واحد مقابله با جرائم دیجیتال شرکت مایکروسافت موفق به پاکسازی بیش از دو میلیون رایانه در جهان از یک بدافزار خطرناک شد که موجب کاهش درآمد آگهی‌دهندگان آنلاین می‌شدند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، این عملیات مشترک با همکاری اف بی آی و برخی نهادهای مشابه همکار در اروپا صورت گرفته است.

بدافزار یاد شده ZeroAccess  یا  Sirefef  نام دارد و بررسی ها نشان می دهد فعالیت آن ماهانه 2.7 میلیون دلار خسارت برای فعالان عرضه تبلیغات آنلاین به ارمغان آورده است. بدافزار مذکور موجب شکل گیری یک شبکه بوت نت شده بود که کاربران موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو و مایکروسافت را به سایت های مشخصی هدایت می کرد و این سایت ها با استفاده از کلیک های کاربران کسب درآمد می کردند.

مایکروسافت می‌گوید شبکه بوت نت یاد شده از جمله قدیمی ترین و قوی ترین شبکه های بوت نت فعال تاکنون بوده و جانیان آنلاین با سواستفاده از آن دهها هزار رایانه را در نقاط مختلف جهان کنترل کرده و از آنها برای سرقت اطلاعات استفاده می کردند. عملیات مقابله با این شبکه بوت نت یک هفته به طول انجامیده و 49 دامنه اینترنتی مرتبط با بدافزار یاد شده هم بلوکه شده است.
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر