۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۸۰۵۲
انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۲

ابداع دوربینی برای کمک به دید بهتر رانندگان در مه

این دوربین جدید که با استفاده از تجهیزاتی با هزینه تنها 300 پوند ساخته شده، از پالسهای نور با طولهای متفاوت برای ایجاد نوعی رمز دودویی استفاده می‌کند. دوربین سپس به بررسی این الگوی منعکس شده خواهد شد.
مهندسان آزمایشگاه رسانه موسسه فناوری ماساچوست موفق به ساخت دوربینی شده‌اند که می‌تواند مسافتها را حتی از میان مواد مات و نیمه شفاف تشخیص دهد؛ این فناوری به رانندگان در جهت‌یابی ایمن از میان جاده‌های مه‌آلود کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این دوربین از پالسهای نوری با طول نانوثانیه‌ای استفاده کرده و تغییراتی را که در زمان انعکاس آنها رخ می‌دهد، اندازه‌گیری می‌کند؛ این امر به دوربین اجازه ایجاد یک تصویر سه بعدی را خواهد داد.

این فناوری به دوربین اجازه می‌دهد تا تفاوت میان نور منکسر شده در قطرات آب موجود در مه یا باران سنگین را با اجسام جامدی مانند سپر خودرو تشخیص دهد.

به گفته مهندسان سازنده این دستگاه، از این دوربین می‌توان برای کمک به رانندگان در مشاهده جاده و خودروهای دیگر از میان مه سنگین کمک کرد.

این دوربین از فناوری «زمان پرواز» استفاده کرده که زمان صرف شده برای انعکاس یک سیگنال نوری از یک جسم را به منظور محاسبه مسافت اندازه‌گیری می‌کند.

دوربینهای موجود در سیستم کینکت مایکروسافت از این رویکرد استفاده می‌کنند، اما آنها در زمان مشاهده اجسام شفاف و نیمه‌شفاف با مشکل روبرو هستند.

این امر از آن جهت است که نور توسط این اجسام منکسر شده و نور انعکاسی را لکه‌دار می‌کند که باعث نمایش غیردقیق صحنه خواهد شد.

این شکست نور اغلب باعث تار شدن دید رانندگان در زمان روشن کردن نور مستقیم خودرو در آب‌وهوای مه‌آلود شده که مشاهده و محاسبه مسافت را مشکل می‌کند.

این دوربین جدید که با استفاده از تجهیزاتی با هزینه تنها 300 پوند ساخته شده، از پالسهای نور با طولهای متفاوت برای ایجاد نوعی رمز دودویی استفاده می‌کند. دوربین سپس به بررسی این الگوی منعکس شده خواهد شد.

در این حالت، این روش که به «عکاسی نانو» (nanophotography) موسوم بوده، می‌تواند تفاوت میان نور منکسر شده و نوری که منعکس شده را تشخیص دهد.

برچسب ها: دوربین ، کمک ، رانندگان ، مه
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر