۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۹۵۴۲
انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۲

ترکیه به دنبال ناوهواپیمابر و جنگنده های عمود پرواز


 ایرنا- روزنامه ˈخبرترکˈ چاپ ترکیه امروز در مطلبی از تجدید ساختار ارتش این کشور و در اختیار گرفتن ناوهای هواپیمابر کوچک و جنگنده های عمود پرواز تا سال 2023 خبر داد.
 
 این روزنامه با اشاره به تغییر در قانون پرسنلی ارتش ترکیه نوشت: با این تغییر راه برای فعالیت ژنرال های جوان ترکیه باز خواهد شد و ارتقاء رتبه ژنرال ها که اکنون در هر چهار سال یکبار انجام می شود به سه سال و ارتقای رتبه سرهنگ ها از 4 سال به سه سال تقلیل خواهد یافت و با تغییرات یاد شده یک فرد نظامی که مراتب ترفیع خود را طی کرده باشد در 50 سالگی می تواند به ریاست ستاد ارتش ترکیه منصوب شود.

اکنون یک نظامی برای انتصاب به عنوان ریاست ستاد ارتش ترکیه باید 63 سال سن داشته باشد.

به نوشته نشریه خبرترک، با تغییر قانون پرسنلی ارتش انتصاب نظامیان که در حال حاضر بر منبای حق تقدم می باشد براساس لیاقت افراد انجام خواهد شد.

در راستای تجدید ساختار ارتش ترکیه ،کاهش تعداد نظامیان و روزآمد کردن ارتش نیز مطرح خواهد بود و با تولید و خرید بالگردها ، قابلیت عملیاتی ارتش ترکیه افزایش خواهد یافت.

به نوشته این روزنامه، با درنظرگرفتن معادلات جاری تمرکز نظامیان ترکیه در مرزهای شرق و جنوب این کشور افزایش خواهد یافت و ترکیه در طول 10 سال آینده از ناوهای هواپیمابر کوچک بهره خواهد گرفت و جنگنده هایی که قابلیت نشست و برخاست عمودی را داراست به نیروی هوایی این کشور اضافه خواهند شد.

ارتش ترکیه فعالیت های فضایی خود را از سال 2000 میلادی آغاز کرده و با بدست آوردن فناوری ساخت و پرتاب ماهواره درصدد تعلیم فضانورد نیز هست.

خبرترک با یادآوری اینکه در تشکیلات ژاندارمری ترکیه نیز تغییرات اساسی در 10 سال آینده حاصل می شود، نوشت: هدف از تغییرات در ژاندارمری قرار گرفتن بیشتر غیرنظامیان در این تشکیلات است و در 10 سال آینده امنیت مرزهای ترکیه از ژاندارمری به نیروی زمینی این کشور محول خواهد شد.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)