۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۱۰۴۲۲
انتشار: ۱۵:۵۳ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۲

تغییر نام لیگ ایران به "خلیج فارس"در سایت فیفا

 فدراسیون جهانی فوتبال پس از ارسال تقاضای فدراسیون فوتبال ایران نام لیگ برتر فوتبال ایران را اصلاح کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی- دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه 25 آذر 92 برابر با 16 دسامبر 2013 با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال درخواست اصلاح نام لیگ برتر ایران به «لیگ خلیج فارس ایران» را در سایت فیفا داده بود که در نهایت فیفا هم نام لیگ برتر را اصلاح کرد .
 
در این نامه که خطاب به جرومه والکه- دبیر کل فیفا نوشته شده، آمده است: با توجه به صفحه مربوط به ایران در سایت فیفا (www.FIFA.com)، نام لیگ برتر ایران که خلیج فارس است با نام «لیگ برتر» درج شده است. یادآوری می شود نام این لیگ برتر ایران از سال 2011 و با تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا به «لیگ خلیج فارس ایران» تغییر پیدا کرده است بنابراین، فدراسیون فوتبال ایران از شما درخواست دارد تا ترتیبی اتخاذ کنید که دپارتمان مربوطه نسبت به تغییر نام «لیگ برتر ایران» به نام «لیگ خلیج فارس ایران» در سایت فیفا- فدراسیون فوتبال جهانی اقدام کند.
ارسال به دوستان
نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!