۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۱۱۳۸
انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۲

جوابیه شرکت پست به خبر عصرایران

روابط عمومی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر عصرایران با عنوان " شرکت پست کمر فروشگاه‌های اینترنتی را می شکند؟ "جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد:  

مدیرعامل محترم سایت تحلیلی خبری عصر ایران

با سلام
احتراماً، در پی درج خبری با عنوان " شرکت پست کمر فروشگاه‌های اینترنتی را شکست " مورخ 3 دی ماه 1392 در آن سایت وزین، لازم است نکاتی را به استحضار برساند. خواهشمند است دستور فرمائید طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج آن در آن خبرگزاری اقدام لازم معمول نمایند.

1. به استحضار می‌رساند، با توجه به حساسیت های موجود در سرویس خرید و فروش اینترنتی و مقوله تجارت الکترونیک و به منظور کاهش مدت زمان سیر مرسولات و ارتقاء سطح کیفی خدمات برای ذینفعان (فروشگاهها و خریداران) و نیز کاهش 30 درصدی مرسولات برگشتی، جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکتهای طرف قرارداد (5 شرکت اول واسط پستی بعنوان نمایندگان 30 شرکت طرف قرارداد) برگزار و پس از بحث و تبادل نظر و بررسی تمامی جوانب موضوع، طرفین موافقت نمودند (صورتجلسه در اداره کل سرویسهای نوین موجود است) سرویس مزبور صرفاً در قالب پست پیشتاز و پست تلفنی ارائه گردد.

2. شرکت پست بر اساس تعهدات مرتبط با سرویس پست پیشتاز، متعهد به رعایت اجرای دقیق فرآیند پستی از مرحله قبول، رهسپاری، توزیع، برگشت و واریز وجوه و تسویه حساب با فروشگاهها بوده و در صورت هرگونه تأخیر خارج از چارچوب تعیین شده مکلف به پرداخت جرایم دیرکرد و پرداخت غرامت خواهد بود.

3. با توجه به ابلاغ نرخنامه خدمات و سرویس های پستی در سال جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هزینه‌هایی که مرتبط با مرسولات سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده لیکن جهت توسعه سرویس، از فروشگاهها اخذ نمی گردد به قرار ذیل می باشد:

- حذف هزینه قبول از مقر فرستنده (نرخ ثابت)
- حذف هزینه شناسه الکترونیک
- حذف هزینه مازاد مرسولات خارج از اندازه
- حذف هزینه پستی برگشت مرسولات به فروشگاه‌ها

تأکید می‌گردد که هزینه‌های فوق جزء تعرفه‌های مصوب خدمات پستی است که جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی سرویس حذف گردیده‌اند.

در پایان اعلام می‌دارد شرکت پست همواره درصدد ایجاد تغییرات مثبت در سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده و هرگونه اعمال تغییرات در سیستم را پس از تعامل و هم اندیشی با شرکای تجاری و ذینفعان سرویس انجام می دهد.

لذا مجدداً تأکید می گردد اقدام فوق بنا به پیشنهاد فعالان و در راستای ارتقاء کیفیت و با لحاظ نمودن نقطه نظرات طرفین انجام گرفته و چنانچه شرکتی تقاضای استفاده از سرویس دیگر برابر با قوانین و مقررات و نرخ مصوب شرکت پست را دارد، می تواند با هماهنگی اقدام نمایند.

شایان ذکر است روابط‌عمومی این شرکت آمادگی دارد تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات هموطنان را از طریق ایمیل pr@post.ir دریافت نماید.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی