۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۳۱۳۰۵۰
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۵-۱۰-۱۳۹۲

آیا بازی کردن مختص پستانداران است؟

بنابراین به نظر می رسد بازی کردن صرفا مختص حیوانات باهوش و با مغز بزرگ نیست.
برترین ها - اگر بخواهیم در یک کلمه به این سوال جواب بدهیم باید بگوییم خیر. متخصصان جانورشناسی، بازی را رفتاری تعریف می کنند که هدف آن تلاش برای بقا نیست و تنها زمانی انجام می شود که حیوان کاملا سیر است و تحت فشار روانی قرار ندارد. براساس این تعریف، حیتات وحش و جنگل سرشار از شوخی های عجیب و غریب است. در پرندگانی با مغز بزرگ مانند کلاغ ها و شاهین ها، تفریح و سرگرمی رفتاری است که به خوبی شناخته شده است.

بارها مشاهده شده که این پرندگان بدون هیچ دلیل یکدیگر را دنبال می کنند یا اجسامی را به هوا پرتاب می کنند و دوباره آنها را می گیرند.

درخصوص سایر جانوران اطلاعات محققان ناقص و اغلب تنها به چند مورد خاص محدود است اما همین موارد اندک هم نشان می دهد که به غیر از پرندگان و پستانداران، سایر حیوانات نیز توانایی بازی کردن دارند. اژدهای کومودو باغ وحش ملی واشنگتن با نگهبانان خود طناب کشی می کند یا لاک پشت های صدف نرم باغ وحش های دیگر با پوزه خود به توپ ضربه می زنند و از میان حلقه عبور می کنند.

بنابراین به نظر می رسد بازی کردن صرفا مختص حیوانات باهوش و با مغز بزرگ نیست.
ارسال به دوستان
«خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر ۵ روش ژاپنی برای آرامش ذهن