۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۳۶۷۰
انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲

دیدار جک استراو با وزیر صنعت

در همین حال گفته می‌شود که دیدار استراو و نعمت‌زاده در فضایی صمیمی برگزار شده و موضوعات اقتصادی نیز در این دیدار طرح شده است.

جک استراو، وزیر اسبق امور خارجه انگلیس که به ایران سفر کرده امروز - سه‌شنبه - با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، این دیدار امروز بعد از ظهر در ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد اما هنوز این وزارتخانه جزئیاتی از این دیدار و محتوای مباحث مطرح شده در آن را اعلام نکرده است.

در همین حال گفته می‌شود که دیدار استراو و نعمت‌زاده در فضایی صمیمی برگزار شده و موضوعات اقتصادی نیز در این دیدار طرح شده است.

جک استراو و تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس در قالب گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس وارد ایران شده‌اند.

این هیات امروز با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران نیز دیدار کردند.

غلامحسین شافعی در این دیدار لغو تحریم‌های بانکی و کشتیرانی، تسهیل در صدور ویزا برای تجار ایرانی و حل مشکل بیمه در حمل و نقل را مهم‌ترین عوامل فراهم شدن زمینه برای برقراری مجدد روابط ایران و انگلیس برآورد کرد.

همچنین جک استراو، رئیس فراحزبی روابط پارلمانی با ایران نیز با تاکید بر خواسته انگلیس درخصوص لغو تحریم‌ها توضیح داد: به دنبال آن هستیم که تحریم‌ها علیه ایران هرچه زودتر لغو شوند اما این موضوع در یک فرآیند چند جانبه و انجام مذاکرات اتفاق خواهد افتاد. این گروه تلاش می‌کند که مشکل ویزا و بازگشایی مجدد سفارت این کشور در ایران برطرف شود.

برچسب ها: جک استراو ، وزیر صنعت
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان