۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۳۶۸۳
انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲

جک استراو با ظریف دیدار کرد

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران همواره خواهان ارتقاء روابط فیمابین و مخالف دیدگاه‌های افراطی برای توسعه مناسبات ایران با غرب بوده است.
تسنیم: جک استراو، وزیر خارجه سابق اوزیر خارجه سابق انگلیس که در راس یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است امروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.نگلیس که اکنون در پست ریاست گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران قرار دارد امروز با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

جک استراو که در رأس یک هیأت 4 نفره گروه دوستی با ایران در پارلمان انگلیس به کشورمان سفر کرده است صبح امروز نیز در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس کشورمان  از ایران به عنوان کشوری مهم و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی نام برد و با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی گفت: این مطلب واقعیت دارد که روابط دو کشور در گذشته از نوساناتی برخوردار بوده و اما آنچه مهم است تلاش برای بهبود مناسبات در چارچوب منافع متقابل است و پارلمان‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران همواره خواهان ارتقاء روابط فیمابین و مخالف دیدگاه‌های افراطی برای توسعه مناسبات ایران با غرب بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر حق انکارناپذیر کشورمان در استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای گفت: نسبت به اجرایی شدن توافق هسته‌ای اخیر در ژنو بین ایران و گروه 1+5 بسیار خوشبین است.

خاطرنشان می شود علاوه بر هیئت های پارلمانی کشورهای ایتالیا و انگلیس که طی هفته جاری به کشورمان سفر کردند قرار است هیئت هایی نیز از کشورهای آلمان، ایرلند و کانادا نیز در روزهای آتی به ایران سفر کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد:‌مناسبات پارلمانی مکمل مناسبات و روابط رسمی است و جمهوری اسلامی ایران مایل است ارتباطات پارلمانی با سایر کشورها را تقویت کند و از سفر گروه‌های پارلمانی استقبال می‌کند.
برچسب ها: جک استراو ، ظریف
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم