۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
کد خبر ۳۱۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۵۲۴۱
انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۲

زنگ خطر تغییر در سن و نوع مصرف موادمخدر

فراشی تصریح‌کرد: در اعتیاد تلفیقی با مصرف هم زمان هروئین و شیشه مواجه می‌شویم که به شدت مخرب بوده و تأثیر تخریبی آن به مراتب بیشتر است.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: زنگ خطر تغییر الگوی مصرف مواد و سن اعتیاد در استان به صدا در آمده و باید بیش از پیش در حوزه مبارزه با موادمخدر احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله فراشی در جلسه کمیته مقابله با عرضه موادمخدر بیان کرد: در حال حاضر جامعه استان جامعه جوان گسترده‌ای است و شرایط نگران‌کننده‌ای هم پیش روی آن قرار دارد، چرا که مطالبه جوانان از مسئولان و حاکمیت متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از سایر اقشار جامعه است و اگر احساس کنند به مطالبه آنان پاسخ نمی‌دهند سرخورده می‌شوند و این خطری بزرگ برای جامعه است.

وی اضافه کرد: امروزه اعتیاد تلفیقی در جامعه بروز پیدا کرده که سن و نوع مصرف را دچار تغییر کرده است.

فراشی تصریح‌کرد: در اعتیاد تلفیقی با مصرف هم زمان هروئین و شیشه مواجه می‌شویم که به شدت مخرب بوده و تأثیر تخریبی آن به مراتب بیشتر است.

وی ادامه‌داد: ایجاد مکان‌هایی برای اوقات فراغت و تخلیه هیجانات از مطالبات جوانان از مسئولان است که امیدواریم مسئولان امر به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فراشی تأکید کرد: اگر همه جامعه به خصوص مسئولان وظیفه خود را آن‎گونه که باید انجام دهند نیاز به هزینه در حوزه مقابله نیست و آن وقت جامعه خود یکپارچه با موادمخدر مقابله می‌کند.

همچنین سرهنگ فرخی رییس پلیس مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: در حوزه مقابله چالش‌های زیادی وجود دارد از جمله نبود امکانات مناسب برای تعقیب و گریز قاچاقچیان حرفه‌ای که از سیستم‌ها و ابزار به روزی استفاده می‌کنند.

فرخی اضافه‌کرد: برای رفع این مشکلات، باید کمیته مقابله استان مشکلات را برای مسئولان ذی‌ربط انتقال دهد تا چاره‌ای برای حل آن‎ها بیندیشند.

ارسال به دوستان
چگونه در نبرد با کودکان بر سر استفاده از تلفن همراه قبل از خوابیدن پیروز شویم؟ چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت فرود بالون کره شمالی در ساختمانی دولتی در سئول/ منطقه قرنطینه شد مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی